جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
موسویان عباس

حوزه/ عضو شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه سیستم اقتصاد اسلامی در دنیا گسترش یافته است، گفت: دولت می تواند با انجمن علمی اقتصاد اسلامی حوزه ارتباط سیستمی داشته باشد، چرا که اعضای این انجمن علاوه بر علوم حوزوی از دانش رسمی اقتصاد برخوردار هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان در نشست «امکان سنجی استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه در برنامه ششم توسعه» که در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد، با اشاره به ظرفیت عظیم انجمن اقتصاد اسلامی حوزه، گفت: یکی از تحولات حوزه فعالیت انجمن های تخصصی است که نقش موثری در تبیین و نظریه پردازی دارند.

وی افزود: دولت می تواند با انجمن علمی اقتصاد اسلامی حوزه ارتباط سیستمی داشته باشد، چرا که اعضای این انجمن علاوه بر علوم حوزوی از دانش رسمی اقتصاد برخوردار هستند.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی بر ضرورت آموزش اقتصاد اسلامی به مجریان بانکی تاکید کرد و گفت: فاصله قابل توجهی میان اعضای انجمن اقتصاد اسلامی حوزه در مبحث بازارهای مالی اسلامی با سطح اساتید اقتصاد وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان با بیان اینکه سیستم اقتصاد اسلامی در حال گسترش در دنیا است، افزود: در صورتی که از یافته های بازار مالی اسلامی استفاده نشود، در حوزه پول و بانکداری شاهد عقب افتادگی خواهیم بود چرا که اساتید براساس سیستم ربوی کار کرده اند و با بازار سرمایه اسلامی آشنایی ندارند.

وی بر لزوم مدل های توسعه یافته تاکید کرد و گفت: شناخت مزیت های نسبی یک کشور و تکیه بر آنها می تواند در اقتصاد کمک کند.

عضو هیئت علمی پژوشگاه فرهنگ و اندیشه در ادامه بر لزوم توجه به توریسم و گردشگری مذهبی در برنامه ششم توسعه به عنوان قطب فرهنگی تاکید کرد و گفت: این امر در صدور فرهنگ اسلام نیز موثر است و قم می تواند مرکز انتشار فرهنگ تشیع در دنیا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان در پایان بر ضرورت نقش آفرینی حوزه در تدوین برنامه ششم توسعه تاکید و خاطرنشان کرد: حوزه می تواند در عرصه برجسته سازی فرهنگی موثر باشد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha