جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید فهمیده

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین، شهید فهمیده ها را محصول تربیت دینی روحانیت خواند و گفت: حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش نقش مهمی در تربیت نسل نوجوان و جوان بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام عباس نظری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین اظهار کرد: در سرنوشت و شخصیت انسان چند عامل مؤثر است که یکی از این عوامل مهم و بسزا، عامل تربیتی است که پدر و مادر برای او به کار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در آیات و روایات بسیاری ذکر شده که یکی از حقوقی که والدین باید نسبت به فرزندان ادا کنند، تربیت است و پدر و مادر موظف اند فرزندان خود را به بهترین نوع ممکن تربیت کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که حلال و حرام‌خواری تأثیر بسزایی بر فکر، ایده و اندیشه هرکس دارد، گفت: قطعاً شهید فهمیده اگر دست به آن کار بزرگ زد، به دلیل این بوده که در خانواده اصیلی که در تربیت ایشان از مال حلال استفاده می کردند، رشد کرد.

وی تأکید کرد: جامعه ما چون یک جامعه دینی است و اصل و اساس شهادت را در خود دارد، قادر خواهد بود که بار دیگر در شرایط لازم محمدحسین فهمیده‌های دیگری را تربیت کند. برای این کار ابتدا باید معارف قرآن واهل‌بیت(ع) را به آنان انتقال دهیم.

وی به وظیفه مسئولان در قبال تربیت نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: درحوزه تربیت نمی‌توانیم آن را به عهده یک ارگان خاص بگذاریم، بلکه این مهم یک وظیفه همگانی بین خانواده‌ها و ارگان‌های مختلف است. البته بخش اصلی و مهم تربیت فرزندان در کانون خانواده شکل می‌گیرد و کسی که تربیتش به نحو صحیحی در این کانون انجام نشود، قطعا کار دشواری را بر عهده ارگان‌های تربیتی همانند حوزه علمیه، آموزش و پرورش، بسیج و تمام نهادهای فرهنگی دیگر خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام نظری اظهار کرد: باید کسانی که در امر فرهنگ اسلامی پیش‌قدم هستند به کارهای خود نظم دهند و با برنامه‌ریزی جلو بروند.

این مسئول فرهنگی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی این نظم و برنامه‌ریزی را پایه‌ریزی کرده‌، ابراز داشت: در حال حاضر این قشر از جامعه در تبلیغات اسلامی تفکیک شده اند و برایشان متناسب با اندازه فهمشان برنامه ارائه می‌شود؛ برای مثال در استان قزوین هیئات مذهبی مخصوص نوجوانان را به وجود آورده‌ایم و تلاش می کنیم که در این هیئات آنان را بیش از پیش با تربیت اسلامی تربیت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha