دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ حضرت زینب (س) با سخنان فصیح و بلیغ خود پیام عاشورا را با بهترین نحو به اطلاع جهانیان رساند و مردم غفلت زده را با کلام خود هوشیار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی، در محفل عزای حسینی  اصفهان، پنج ویژگی ناب حضرت زینب (س) را عبادت خالصانه، عفت و حیا، تسلیم محض خدا بودن و راضی بودن به رضای الهی، ولایت‌پذیری بی‌حدوحصر ایشان و درنهایت فصاحت و بلاغت آن بانوی صبر و استقامت عنوان کرد.

وی بابیان اینکه مردم شام و کوفه در زمان امام حسین (ع) به دو صورت متفاوت بودند افزود: مردم کوفه مردمانی ترسو و اهالی شام به دلیل حکومت معاویه و یزید بن معاویه مردمانی جاهل بودند.

وی با محوریت قرار دادن خطبه حضرت زینب (س) در حضور کوفیان، ادامه داد: این بانوی بزرگ اسلام با اشاره به پنج آیه قرآن مردم کوفه را مورد خطاب خود قراردادند و آن‌ها را مذمت کردند و کوفیان را محکوم نمودند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: وجود مقدس حضرت زینب کبری (س) ‌با تکیه‌ بر آیه 80 سوره مائده عاقبت اهالی کوفی را در آخرت بد توصیف کرد و به آن‌ها نهیب زدند، که بد پرونده‌ای برای خود به آخرت فرستاده‌اید و ننگ بدی  را در تاریخ برای خودتان ثبت کرده اید.

وی  با یادآوری حماسه تشییع 300 شهید در یک روز توسط مردم اصفهان آن را به‌عنوان یک برگ زرین در دفاع از ارزش‌ها و اسلام توسط مردمان شهیدپرور اصفهان در طول تاریخ معرفی کرد و گفت: آن شهیدان به تأسی از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با نثار جان خود یک وجب از خاک جمهوری اسلامی را به دشمن ندادند.

313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha