سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
هامبورگ

رئیس اتحادیه علمای شیعه اروپا با اشاره به سیاست یک بام و دو هوای بسیاری از نهادهای بین المللی گفت:‌ آیا این عادلانه است که فردی به عنوان دفاع از حق آزادی بیان مستحق جایزه بین المللی ساخاروف گردد، امّا آن عالم دینی که با سخنان روشنگرانه اش به وظیفه دینی خود عمل کرده و دغدغه هدایت انسان ها را دارد، محکوم به اعدام شود؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه و امام جمعه هامبورگ در واکنش به حکم اعدام علیه شیخ محمّد باقر النّمر، به وارونه جلوه دادن آزادی بیان توسط برخی از دولت­ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه انسان در دنیای امروز، وارونه بودن برخی از مسائل را به وضوح مشاهده می کند.

وی یادآور شد:‌چندی پیش در کشور عربستان شخص وبلاگ نویسی به نام رائف بدوی، که در مقالات خود به جدایی دین از سیاست اشاره می داشت، به جرم «توهین به مقدسات» دستگیر شد و پس از محاکمه به تحمّل ده سال زندان محکوم گردید. پس از مدّتی همین شخص به عنوان اینکه از فعّالان حقوق بشر است و در راستای دفاع از آزادی بیان و آزادی اندیشه متحمل رنج و سختی شده است، از سوی پارلمان اروپا به عنوان برنده جایزه ساخاروف برگزیده شد. مارتین شولز، رئیس پارلمان اروپا نیز در مراسم معرفی برنده این جایزه از پادشاه عربستان سعودی خواست تا هرچه زودتر زمینه آزاد کردن این وبلاگ نویس دربند را فراهم کند. اما از سوی دیگر وقتی یک عالم دینی به وظیفه شرعی و مسئولیت دینی خودش عمل می کند و از همین آزادی بیان استفاده کرده و درصدد استیفای حق و حقوق مردم است، پس از زندانی شدن محکوم به اعدام می شود و جالب اینجاست که رسانه های گروهی دنیا و آنها که صدای حمایت از حقوق بشرشان گوش فلک را کر نموده است، کاملاً سکوت می نمایند و حتی از انعکاس موضع گیری مراجع و بزرگان اسلامی در دفاع از این مجاهد نستوه خودداری می کنند.

امام جمعه هامبورگ ادامه داد:‌ شیخ محمّد باقر النّمر که از روحانیون دلسوز اسلام است، متاسفانه امروز در بدترین وضعیت در زندان به سر می برد. عالمی که دغدغه دین و هدایت انسان و مقابله با ظلم و ستم را دارد، این طور مورد بی مهری قرار گرفته است. مقامات آل سعود باید بدانند قطعاً اجرای این حکم، مشکلات فراوانی را برای کسانی که اینگونه احکام ناعادلانه را اجرا میکنند بوجود خواهد آورد و آزادی خواهان جهان سکوت نخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha