جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/ این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که بهترین دلیل بر ماندگاری عاشورا، حضور ۲۰میلیونی مردم در روز اربعین است، گفت: تمام فعالیت های امام حسین (ع) در کربلا زیبا و برخواسته از فطرت آدمی بوده و هرگز خاموش نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم مصطفوی نیا عصر امروز در درس اخلاق مؤسسه شیعه شناسی قم که با موضوع «اخلاق عاشورایی» برگزار شد، اظهار داشت: اخلاق عاشورایی در حقیقت معامله با خداست؛ به این معنا که این اخلاق، سبب کسب رضایت حضرت حق و رسیدن به مقام و قرب الهی است که امام حسین(ع) نیز در نهایت به آن رسیده است.

وی با بیان اینکه مقام معرفت و عشق از جمله مقام هایی است که انسان می تواند به آن برسد، ابراز داشت: مقام عشق بعد از مقام معرفت است و عاشق کسی است که در همه حال و بدون هیچ گونه سخنی؛ خود را وقف خدا کند و امام حسین(ع) به این مرحله از عشق رسیده بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) خاطرنشان ساخت: پیام عاشورا و عشق بازی در کربلا سبب  ماندگاری حادثه عاشورا بعد از هزار و اندی سال شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا با بیان این مطلب که بهترین دلیل بر ماندگاری عاشورا، حضور 20میلیونی مردم در روز اربعین است، تصریح کرد: تمام فعالیت های امام حسین (ع) در کربلا زیبا و برخواسته از فطرت آدمی بوده و هرگز خاموش نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجربه دینی حقیقتی است که بر عکس معادلات اتفاق می افتد، گفت: واقعه کربلا پیام ها و داده هایی دارد که از جمله آن اخلاق عاشورایی می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان این مطلب که کاروان عاشورایی درس های اخلاقی بسیاری داشته است، افزود: أبی عبدالله(ع) در عاشورا در اوج معرفت و عشق بازی با خدا بود و لحظه ای ترس، غم و اندوه در او ایجاد نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا اظهار داشت: امام حسین(ع) در بدترین شرایط با خدا راز و نیاز می کرد؛ ذکر می گفت و در کمال رضایت حضرت حق قرار داشت.

 وی ابراز داشت: برای رسیدن به مقام های بالا، باید حوادث دنیا را کوچک شمرد؛ همانگونه که امام حسین(ع) اینگونه عمل نمود و توانست مقام، معرفت، عشق و معشوقیت را در خود تجلی دهد.

عضو هیت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) افزود: اگر انسان از لحاظ اخلاقی خود را ساخته و مشکلات و حوادث دنیا را در خود کوچک بشمارد، غصه دار و اندوه ناک نخواهد شد.

 حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا بینش و معرفت را از خصوصیات مهم در انسان ها دانست و تصریح کرد: امام حسین(ع) در اوج بینش و معرفت قرار داشت و طلاب نیز بوسیله آن می توانند سربازی مناسب برای حضرت ولی عصر(ع) شوند.

 انتهای پیام

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha