چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
علی صالحی قزوین

حوزه/ امام جمعه آبگرم گفت: امر به معروف و اقامه نماز از اصلی ترین اهداف واقعه عاشورا بود، لذا ضروری است طلاب این فرایض را بر اساس روایات معتبر در جامعه تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قروین، حجت الاسلام علی صالحی ظهر  امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین، اظهار کرد: امام حسین (ع) و یاران با وفایشان در مقابل دشمن ایستادگی نموده و هرگز زیر بار ظلم و ستم نرفتند و خون خود را در این راه نثار کردند.

امام جمعه آبگرم بیان داشت: مهمترین قیام سید الشهدا (ع) ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز بود که باید این دو اصل مهم مورد توجه ویژه قرار گرفته و برای اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان تبیین شود.

حجت الاسلام صالحی اذعان داشت: در مجالس سوگواری که در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه برگزار می شود چه خوب است که مسئولین این مراکز مقدس برای بهتر برگزار شدن مجالس عزاداری از نظرات و همفکری جوانان استفاده کنند.

وی ادامه داد: ضروری است جوانان و نوجوانان با ائمه جماعات و روحانیون همراهی بیشتری داشته باشند تا با برگزاری بهتر مجالس عزاداری، از هر گونه انحرافی هم به دور بمانند.

امام جمعه آبگرم به استفاده بیشتر از روایات و احادیث معتبر در خصوص واقعه عاشورا توسط مداحان و وعاظ تأکید کرد و گفت: در مجالس سوگواری سید الشهدا وعاظ و مداحان باید از منابع معتبر در رابطه با قیام سید الشهدا(ع) استفاده کنند و به خوبی اهداف این قیام را برای آحاد جامعه و مردم روشن نمایند.

حجت الاسلام صالحی ضمن سفارش به طلاب علمیه خاطرنشان کرد: شما طلاب باید بیش از همه ارتباط خود را با مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان برقرار کنید و بتوانید با سعه صدر به سوالات و شبهات دینی آنها پاسخ دهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha