پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مکارم شیرازی - جشنواره ملی قرآن و عترت

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: در هیچ زمانی دشمنان اسلام این قدر مجهز به ابزار ضد اسلامی همچون رسانه ، کتاب ، فیلم و ... نبودند، در چنین شرایطی که راه برای انحراف جوانان باز است تنها برنامه های قرآنی است که می تواند مانعی برای اهداف شوم دشمنان ایران و اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، این مرجع تقلید امروز دردیدار  مسئولین برگزاری سی امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، ضمن بیان اهمیت و جایگاه برگزاری اینگونه جشنواره ها اظهار کردند : هرقدر در جامعه کار قرآنی انجام و برای آن سرمایه گذاری شود ، بازهم می طلبد تا در این زمینه فعالیت کرد.

ایشان با بیان این که کار برای قرآن موجب پیشرفت و نورانیت فرد و جامعه می شود گفتند: سرمایه اصلی ما قرآن است،  اصول ، فروع و احکام ما ریشه در قرآن دارد . دامنه قرآن آنقدر وسیع است که نقطه پایانی ندارد . بنابراین هرقدر درآن تفکر و تعقل شود ، باز هم جای تحقیق و تأمل دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه قرآن خود برای انجام این فعالیت ها یاری می رساند ، خاطرنشان کردند : زمانی که تفسیر نمونه را آغاز کردم ، پس از مدتی به مهاباد تبعید شدم، اما با این وجود کار برای قرآن تعطیل نشد و هر چند روز دو نفر به مهاباد می آمدند تا این تفسیر را با تلاش یکدیگر به سرانجام برسانیم . همانجا در تبعید کار با پیشرفت بسیار خوبی همراه بود و این قطعا یاری قرآن به ما بود.

ایشان با تأکید بر انجام فعالیت هایی همچون برگزاری جشنواره های این چنین در میان جوانان ، گفتند : در شرایط فعلی ابزار دشمنان بسیار زیاد شده است .در هیچ زمانی دشمنان اسلام این قدر مجهز به ابزار ضد اسلامی همچون رسانه ، کتاب ، فیلم و ... نبودند. در چنین شرایطی راه برای انحراف جوانان باز است و وجود اینگونه برنامه هاست که می تواند مانعی برای اهداف شوم دشمنان ایران و اسلام باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزاری این جشنواره را برای مسئولین آن خیر یوم المعاد دانستند و اظهار کردند : برگزاری این برنامه ها خوب است، اما ما نباید تنها به حفظ و قرائت قرآن بسنده کنیم . باید توجه داشته باشیم که در قرآن باید به چهار چیز عمل کرد؛ اول آشنایی با قرآن از طریق تلاوت، دوم ، حفظ قرآن کریم ؛ سوم ، توجه به معانی ناب آن و چهارم عمل و نشر قرآن کریم می باشد.

ایشان در توصیه ای خطاب به شرکت کنندگان در این جشنواره ، گفتند : مبادا در مرحله اول و دوم بمانید و پیشرفتی نکنید. با سعی و تلاش و یاری گرفتن از خداوند و قرآن و اهل بیت (ع) پس از تلاوت و حفظ قرآن کریم ، معانی ناب آن را نیز فراگیرید و در مرحله بعد به آن عمل نمایید و در آخر نیز آن را در میان جوانان و افراد جامعه انتقال و نشر دهید.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی ، دکتر شعاعی و دیگر مسئولین دانشگاه توضیحاتی را در خصوص جشنواره و تعداد شرکت کنندگان ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha