جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مکارم

حوزه/ دشمنان امسال، دوست دارند در مقابل حادثه تلخی که در منا آفریدند، یک حادثه تلخی در کربلا انجام شود که بگویند که وقتی جمعیت زیاد شود این مسایل طبیعی است.باید در خصوص کارهای تخریبی دشمن هوشیار باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت الله مکارم شیرازی، عصر امروز در دیدار با اعضای هیئت امنای موکب حضرت معصومه(س) اظهارداشتند: خدمت به تشکیلات امام حسین(ع) افتخاری برای هر کسی است که به این کار توفیق بیابد.

معظم له بیان کردند: در هر مرحله از علم، تقوا، نفوذ و اجتماعی که حضور داشته باشیم این خدمت گذاری برای ما افتخار است.

اربعین گنج است

ایشان خاطرنشان کردند: اربعین امام حسین(ع) یک گنجی است که هر سال مقداری از این گنجینه برای ما مشخص می شود و باید قدر این گنج را دانست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: برای همه دنیا خبررسانی می شود که هر سال امواج وسیع تری از شیعیان به سوی کربلا روانه می شوند که این مساله کیان شیعه را تقویت و تثبیت می کند.

ایشان افزودند: هرساله خون تازه ای در جریان شیعیان دمیده می شود؛ این جمع در تاریخ بی نظیر است؛ این برنامه منحصر به فرد است وباید از آن بهره برداری های مختلف انجام شود.

معظم له بیان کردند: باید در کنار برنامه زیارت، کار فرهنگی مناسبی انجام شود؛ در این زمینه باید به مردم نظم داد ؛یعنی اگر این جمعیت انبوه از نظم خارج شود، دچار مشکل می شوند؛ باید زیارت کنند و بروند و نباید در آنجا تجمع کنند و تراکم خطرآفرین ایجاد شود.

ایشان خاطرنشان کردند: معمولا بانوان نمی توانند در این مراسم شرکت کنند، ولی می توانند روزهای قبل یا بعد از اربعین بروند؛ دشمنان امسال، دوست دارند در مقابل حادثه تلخی که در منا آفریدند یک حادثه تلخی در کربلا انجام شود که بگویند که وقتی جمعیت زیاد شود این مسایل طبیعی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهارکردند: باید در خصوص کارهای تخریبی دشمن هوشیار باشیم؛ باید همیشه دست به دعا باشیم و برای سلامتی زوار دعا کنیم.

ایشان افزودند: این مساله بسیار مهم است، با لحاظ درجه اهمیت، خطرات این مساله نیز به اندازه کافی زیاد است.

از تبلیغات  حزبی و گروهی  اجتناب کنند

معظم له بیان کردند: یکی از مسایلی که باید توسط همه مردم رعایت شود این است که مسایل تبلیغات خصوصی در این سفر انجام نشود؛ اینکه شخصیت های مذهبی و حزبی و گروهی برای خود، تبلیغ کنند، ممکن است به درگیری بیانجامد؛ در ضمن کارگزاران این مواکب باید با مردم با نرمی و ملاطفت رفتار نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha