شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مکارم در دیدار با مسئولات ستاد بازسازی عتبات

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطر نشان ساختند: باید هر چه می توانیم در خدمت بهتر و بدون آسیب به زائرین اربعین تدابیرلازم اندیشیده شود، چرا که خدمت به زائران سید الشهدا(ع) خدمت به خود امام حسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی،عصر امروز در دیدار مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات و بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء(ع) ضمن قدردانی از این ستاد در کمک رسانی به زائرین اربعین اظهار داشتند: واقعیت این است که اربعین تبدیل به سرمایه ای عظیم و بی نظیری در دنیا شده و این فرصتی است که در اختیار شیعیان قرار گرفته و نباید از آن به سادگی گذشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پیاده روی اربعین نعمت عظیمی است که خدا به شیعیان داده و باید در همه حال قدردان آن باشیم گفتند: این حادثه زمانی به این صورت در آمده که می بینیم برای برپایی آن کسی بسیج نشده و مردم بدون هیچ گونه تبلیغی به این سمت حرکت می کنند و این خود از عجایب روزگار است.

معظم له با بیا اینکه اینکه هر چقدر از عمر یک حادثه می گذرد کهنه تر می شود اما حادثه عاشورا نه تنها کهنه نشده و گردوغباری آن را نگرفته بلکه روز به روز گسترش یافته و مردم بیشتر جذب آن می شوند تاکید کردند:زمانی حرم امام حسین علیه السلام در عاشورای اباعبدالله(ع) دو نفر زائر بیشتر نداشته و خیلی هم ساده برگزار می شد اما می بینیم چقدر این حادثه یپشرفت کرده و جمعیت زیادی به سمت قبر حضرت امام حسین(ع) برای زیارت حرکت می کنند.

ایشان با بیان اینکه باید شکرگزار خدای متعال باشیم که به شیعیان چنین سرمایه عظیمی در برابر دشمنان داده خاطر نشان ساختند: باید هر چه می توانیم در خدمت بهتر و بدون آسیب به زائرین اربعین تدابیرلازم اندیشیده شود، چرا که خدمت به زائران سید الشهدا(ع) خدمت به خود امام حسین(ع) است.

*لزوم توجه به کارهای فرهنگی در پیاده روی اربعین

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه باید در کنار اربعین، موضوعات فرهنگی دیگر مانند نصب پلاکارد هایی برای ترویج حجاب و پرهیز از گناه و ... نصب شود تا نتایج و تاثیرگذاری آن دوچندان باشد، به موضوع مهم امنیت اربعین نیز اشاره کردند و افزودند: درباره مسائل امنیتی باید خیلی فکر کرد زیرا دشمن در کمین است.

این مرجع تقلید ادامه دادند: بعد از حادثه منا، دشمن به دنبال این است که حوادث دیگر را در دنیای اسلام ببیند بنابراین باید هر چه می توانیم با سربلندی بلند از این رویداد بزرگ بیرون بیائیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha