جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین علی نظری منفرد گفت: حضرت سید الشهداء با نثار خون خود و فرزندان و یارانش جامعه اسلامی را از انحراف و گمراهی نجات داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، استاد درس خارج حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در دفتر حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی اظهارداشت: اباعبدالله (ع) با قيام خود، جامعه اسلامي را از انحراف و گمراهی صد درصد که به وسيله بنی اميه ايجاد شده بود، نجات داد و به همه مردم فهماند که بايد با ظلم به مبارزه برخواست و با ذلت و خواری مقابله کرد.

حجت الاسلام و المسلمين نظری منفرد با بيان اينکه هدف امام حسين(ع) از قيام کربلا، احياء دين پيامبرخاتم(ص) و اسلام ناب بوده است، افزود: آن حضرت با اين قيام دين را از خطری بزرگ يعنی سقوط حتمی نجات داد.

وی بیان داشت: امام با اين حرکت خود درس عزت، شجاعت، استقامت و روحيه خود باوري به مردم آموخت و زمينه را براي حکومتی جهاني آماده کرد.

وی خاطرنشان ساخت: امام حسين (ع) در اين حرکت، جهالت در جامعه را از بين برد و نقش محوری در ادامه حيات اسلام و تربيت فقه جعفری(ع) ايفا کرد.

اين کارشناس علوم دینی تصريح کرد: ابا عبدالله (ع) سبب شد نقشه هاي دشمن و حزب بني اميه براي از بين بردن اسلام و دين از بين رفته و با اين قيام در مقابل تفسير به رأي آنان ايستاد و در نطفه خفه کرد.

وی گفت: امام (ع) با شهادت مظلومانه خود دودمان بني اميه را در تاريخ براي ابد در هم پيچيد و تنها چيزي که از اين قوم ظالم در اذهان مردم تا ابد باقي ماند، جنايت فجيع آنان همانند بريدن سر، مثله کردن بدن شهدا، آتش زدن خيمه ها، کشتن طفل شش ماه، بستن آب بر روي عزيزترين فرزند رسول خدا و... بوده است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha