دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم بزرگداشت آیت الله قرهی در قم

حوزه/ مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله عبدالعلی قرهی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مروی معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری، مدیر حوزه علمیه استان قم، روحانیون و اقشار مختلف مردم، عصر امروز در حسینیه امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در این مراسم گفت: فرسودگی یکی  از سنت هایی  دنیا است، اساسا طبیعت دنیا بر فرسودگی بنا شده است.

استاد حوزه افزود: انسان نیز مانند سایر موجودات زمانی به دنیا می آید و زمانی از بین می رود و این چرخه تا قیامت ادامه خواهد داشت، اما آنچه موجب می شود، انسان از این فرسودگی بیرون بیاید طاعت، عبادت و خدمت به خلق است.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد اظهار داشت: خداوند دلیل این فرسودگی را در قرآن بیان کرده؛‌ دنیا پلی برای آخرت است و انسان نیامده تا در این دنیا برای ابد باقی بماند بلکه آمده تا در این رهگذر متاعی ببرد.

سخنران این مراسم ادامه داد: اگر انسان در منظومه شخصی و خلقت آفرینش دقت کند متوجه می شود که دنیا،خانه عبرت و مرور است، نه خانه بقا، بنابراین باید از این خانه نهایت استفاده را ببرد.

استاد حوزه افزود: انسان عاقل کسی است که نگاه عبرت آمیز به دنیا داشته باشد و از اتفاقاتی که در دنیا می افتد پند گیرید و آنها را  در مسیر زندگی خود به کار ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله عبدالعلی قرهی اشاره کرد و گفت: آن مرحوم عالمی مومن، ولایی، رئوف، امین برای امام (ره) و مراجع عظام تقلید بود و همین عوامل باعث شد انعطاف ناپذیری در برابر امور دنیایی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha