پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه / معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برنامه‌های قرآنی ویژه ماه صفر که در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار می شود را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام سید جلال حسینی با اشاره برنامه های قرآنی حرم مطهر رضوی در ایام صفر اظهار داشت: ورود کاروان اسرای کربلا به شام، شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع)، رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) ، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و هشتمین پیشوای شیعیان امام رضا(ع) در ماه صفر از برنامه های است که برگزار می شود.

وی به برگزاری کارگاه های هنری اشاره کرد و گفت: زائران و مجاوران می توانند با حضور در کارگاه های خوش نویسی، تذهیب، معرق، نقاشی و بهره مندی از اساتید مجرب، آثار جدید خلق کنند.

حجت الاسلام حسینی به برگزاری مسابقه قرآنی «مصباح الهدی» اشاره کرد و افزود: در این ایام مسابقات قرآنی «آفتاب طوس»، «فرشتگان آسمانی»، «فرقان»، «در محضر قرآن 2 » و «از قرآن بپرس 12 » در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی ویژه کودکان که در ماه صفر تدارک دیده شده ،اظهار داشت: کودکان علاقه مند می توانند پنج شنبه ها و جمعه‌ها، قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور در دارالقرآن الکریم از این برنامه ها استفاده کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به برگزاری ختم قرآن هدیه به شهدای کربلا اشاره نمود و خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند با مراجعه به واحد ختم تلاوت نور در دارالقرآن الکریم، در ثواب این ختم قرآن شرکت کنند.

وی برگزاری نشست های قرآنی در این ماه را از دیگر برنامه‌های اداره علوم قرآنی دانست و ابراز کرد: در اربعین حسینی نشست قرآنی با موضوع «قتیل العبرات؛ شرح زیارت اربعین» با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اسفندیاری قبل از نماز ظهر و عصر برگزار می شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همزمان با شهادت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نیز نشست قرآنی با موضوعات «رحمه للعالمین؛ تدبر در سیره قرآنی پیامبر اکرم(ص) و «وداع خورشید؛ گذری بر سیره امام رضا(ع)» با حضور حجج اسلام والمسلمین «بابایی» و «حسنی» در صحن دارالقرآن الکریم برگزار می شود.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه افزود: برگزاری محفل حزب خوانی قرآن مجید، ارائه زیارت عاشورا و دعای علقمه، ارائه زیارت اربعین به مناسبت اربعین حسینی و ارائه ختم های قرآن به صورت حضوری و غیر حضوری از دیگر برنامه های اداره علوم قرآن و حدیث است که در ایام ماه صفر در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha