چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
معممی مقدم

حوزه/ مدیر کل تشکل های دینی و مذهبی کشور بر لزوم بهره گیری افراد جامعه از وجود روحانیون و مبلغان در تمام مراحل زندگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، رضا معممی مقدم، ظهر امروز در همایش استانی ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان لرستان با اشاره به وجود ۹۱ هزار هيئت مذهبی در کشور گفت:امروز دشمنان جهان اسلام با هدف قرار دادن تشکل های دینی و مذهبی این مرزوبوم سعی دارند فرهنگ دوستداران اهل بیت(ع) را در جامعه کمرنگ و خدشه دار نمایند.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های ارزشمند این تشکل ها اقدامی مناسب برای خنثی کردن جنگ نرم دشمن است افزود:ستاد ساماندهی شئون  فرهنگی تلاش دارد بهره وری این تشکل ها را افزایش دهد و از هر گونه خرافه و بدعت در متاسبت های مذهبی جلوگیری نماید.

مدیر کل تشکل های دینی و مذهبی کشور با اشاره به اینکه هنر نیروهای انقلابی،مومن و متدین ایجاد پیوند عاطفی با جامعه  مردمی است تصریح کرد:در تشکل های دینی می توان با ایجاد رابطه ای عمیق سعی در تحکیم باورهای اعتقادی مخاطبان داشته باشیم.

لزوم بهره گیری مردم جامعه از وجود روحانیون در تمامی زوایای زندگی

معممی مقدم، با اشاره به وجود ارزشمند و مشاوره های دینی روحانیون و مبلغان برای احاد جامعه خاطر نشان کرد:یکی از آسیب های امروز در جامعه ما این است که جوانان ما تقلید شرعی خود را با تاخیر انجام می دهند که همین مسئله زمینه ساز بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرزندانمان را در همان سنین کودکی با روحانیت و مشاوره های دینی آشنا کنیم شخصیت دینی آنان مستحکم تر خواهد شد یادآور شد:امروز مسجد محوری،ارتباط با روحانیت و رفاقت والدین با فرزندان مهمترین راهکار نجات جوانان از جنگ نرم دشمن است.

نقش سازنده زنان در ترویج فرهنگ اهل بیت( ع) در خانواده

مدیر کل تشکل های دینی و مذهبی کشور با اشاره به اینکه امروز دشمن تمام هدف خود را برای سست کردن نقش مادر در خانواده ها به کار گرفته اظهار داشت:مادران نقش سازنده ای در شکل گیری عقاید دینی، عاطفی و اجتماعی فرزندان دارند چرا که وجود مادر سرشار از عطوفت و احساس خدایی است.

هيئات مذهبی از شاخصه های بارز انقلاب اسلامی

رضا معممی مقدم هیئات مذهبی را نقاط قوت و از شاخصه های بارز انقلاب اسلامی بر شمرد و بیان داشت :امروز تجمع های عظیم و پرشور عزاداری ملت های مسلمان و شیعی ،برگزاری ادعیه خاص ،محفل های قرانی و....تماما سندی محکم از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

سادگی و ساده زیستی لازمه ماندگاری و اثر گذاری تشکلهای دینی

وی با اشاره به اینکه هيئات مذهبی و تشکلهای دینی باید بدور از هر گونه تفاخر و تنش و در اوج سادگی و خلوص به فعالیت های مذهبی خود ادامه دهند یاداور شد:مجالس اهل بیت(ع) هیچگونه سنخیتی با تجملات ندارند و باید ساده و بدور از حاشیه برگزار شوند.

مدیر کل تشکلهای دینی و مذهبی کشور با بیان اینکه روسای هيئات مذهبی باید فرهنگ قرانی و نماز اول وقت را در بین مخاطبان رواج دهند افزود:رقابت ،تنش و چشم و هم چشمی اثار و برکات اهداف قیام حسینی را کمرنگ می نماید.

معممی مقدم، با بیان اینکه براساس آمار تاکنون در ۴۷ درصد برنامه های هیئات مذهبی ،برنامه های قرانی در حال انجام است افزود:ارتقای فرهنگ قرآنی و آموزه های مذهبی، اقامه نماز اول وقت ،کاهش استفاده از تمثال ها و عکس هایی با عنوان اهل بیت( ع) و جلوگیری از بدعت و خرافات و همچنین جلوگیری از قمه زنی در هیئات را از جمله برنامه های مهم ساماندهی شئون مذهبی برشمرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha