پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رضا معممی مقدم

حوزه/ باید برای ایجاد تغییر مثبت و کسب موفقیت در ابعاد مختلف جامعه، به ایدئولوژی و روش شناسی امام خمینی(ره) که ناظر بر دو مؤلفه تفکر و روش و نظریه و عمل است، مراجعه کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، رضا معممی مقدم در نشست مسئولان حوزه برنامه ریزی و معاونان فرهنگی اداره های کل تبلیغات اسلامی در مشهد با تاکید بر اینکه تکیه امام(ره) بر حضور مردم در صحنه های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است، ابراز کرد: باید برای ایجاد تغییر مثبت و کسب موفقیت در ابعاد مختلف جامعه، به ایدئولوژی و روش شناسی امام خمینی(ره) که ناظر بر دو مؤلفه تفکر و روش و نظریه و عمل است، مراجعه کرد.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: برای ترسیم خطوط عملیاتی باید موضوع را بر روش شناسی امام راحل متمرکز کنیم؛ به طور مثال، در تعریف جبهه در جغرافیای ایران اسلامی می بایست از هر جنس و سن، تخصص و جغرافیا و سطح تحصیلی بتواند نقش آفرینی کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره وظیفه یافتن نسخه مردمی برای نقش آفرینی در فعالیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، افزود: سازمان تبلیغات به گروه های برگزیده انقلاب اسلامی یعنی هیئات مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی و انجمن های اسلامی توجه داشته و نهادسازی کرده است که در واقع ایجاد پیوند عاطفی، فکری و حتی عملی میان گروه ها و اقشار تأثیرگذار می باشد.

معممی مقدم با اذعان بر این مطلب که متأسفانه باور جدّی به مردم و ظرفیت های مردمی وجود ندارد، تصریح کرد: اگر بخواهیم خیزشی در عرصه های مورد نیاز به ‌ویژه فرهنگ به وجود بیاید،  باید باور کنیم اگر مردم به صحنه بیایند فتح الفتوح فرهنگی به وجود خواهد آمد.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به سیاست ها و راهبردهای حوزه تشکل های دینی در سال ۱۳۹۶، گفت: بهره مندی از ظرفیت تشکل های دینی در کاهش آسیب های اجتماعی، جانمایی تشکل ها در مناطق محروم و سکونت گاه های غیر رسمی، فعالیت مؤثر در فضای مجازی به ‌ویژه شبکه های اجتماعی، تکمیل و تأیید ارکان تشکل های دینی و توانمند سازی نظام مند آنها از سیاست های این اداره کل در سال آینده است.

وی، جدیت در تکمیل بانک اطلاعات تشکل های دینی "طوبی"، اهتمام به تشکیل جلسات و اجرای بهینه مصوبات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، تخصصی کردن کانون های فرهنگی تبلیغی براساس معضلات و مسائل روز فرهنگ دینی، بستر سازی مناسب جهت منتخب شدن افراد توانمند در انتخابات تشکل ها از جمله شورای هیئات مذهبی و مجمع کانون ها و… و بهره مندی مناسب تبلیغی از فرصت مناسبت های مذهبی و ملی از دیگر سیاست ها و راهبردهای مورد اشاره عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha