پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 356133
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
ولایت

حوزه/ کارشناس تشکل های دینی خراسان جنوبی، با تاکید بر اینکه پیروی از ولایت مانع از گمراهی جامعه می شود، گفت: اگر ما بخواهیم شیعه درستی باشیم باید به همان اندازه که به نماز اهتمام می‌ورزیم، به معرفت امام نیز اهتمام بورزیم تا به درجات عالی علمی و معنوی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام احمد رضایی کارشناس تشکل های دینی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در بیرجند، یکی از مواردی که امروز دشمنان در تلاش برای آن هستند، ضربه زدن به اعتقادات مردم و به خصوص جوانان است.

وی با بیان اینکه این امر از گذشته وجود داشته و ائمه(ع) در تلاش برای مبارزه با این انحرافات بوده اند، گفت: امام جعفرصادق(ع) که دیروز شهادت ایشان بود از جمله ائمه ای است که در این زمینه بسیار تلاش نموده اند؛ این امام بزگوار فرصت بسیار خوبی برای احیای فرهنگ اهل بیت (ع) و فرهنگ تشیع که بخشی از آن در زمان پدر بزرگوارشان بود ایفا کردند.

وی افزود:شخصیت برجسته و استثنایی امام صادق (ع)  در جهان اسلام نقش مهم و محوری و تعیین کننده در تبیین معارف اسلام و گسترش علوم و تربیت شاگردان فرزانه و برجسته ایفا کرد.

کارشناس تشکل های دینی خراسان جنوبی امام صادق (ع) را الگوی مناسبی برای جوانان دانست و گفت: برای الگو گیری به شناخت نیازمندیم تا به این الگو نزدیک شود

وی با بیان اینکه شناخت ما نسبت به امامان کم است خاطر نشان کرد:  اگر ما بخواهیم شیعه درستی باشیم باید به همان اندازه که به نماز اهتمام می‌ورزیم به معرفت امام نیز اهتمام بورزیم تا به درجات عالی علمی و معنوی دست پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha