شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ |۱۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 25, 2024
یدالله سعدی

مدیر انتشارات «دلیل ما» با تاکید بر اینکه قم در عرصه تولید علم در جهان نقش مهمی دارد، گفت: امروز کتابخانه های بزرگ آیات عظام بروجردی و مرعشی نجفی و کتابخانه های تخصصی پاسخگوی نیاز بیشتر پژوهشگران حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  یدالله سعدی شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی اهل قلم با استاندار قم که به مناسبت بیست و سومین همایش هفته کتاب جمهوری اسلامی در مجتمع ونوس برگزار شد، با اشاره به اینکه چشم انداز توسعه شهر مقدس قم باید به محوریت فرهنگ باشد، اظهار داشت: شغل های زیادی در اقتصاد فرهنگ وجود دارد که نیازمند توجه دست اندرکاران برنامه ریزی در قم است.

وی با بیان اینکه امروز کتابخانه های بزرگ آیات عظام بروجردی و مرعشی نجفی و کتابخانه های تخصصی که به همت حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی دایر گردیده پاسخگوی نیاز بیشتر پژوهشگران حوزه و دانشگاه است، ابراز داشت: رتبه نخست تولید کتب دینی و رتبه دوم تولید کتاب، وجود انتشارات های بزرگ و حوزه علمیه قم و فعالیت پژوهشگران و طلاب خارجی در قم، این شهر مقدس را در جهان اسلام متمایز کرده است.

مدیر انتشارات «دلیل ما» با تاکید بر اینکه قم در عرصه تولید علم در جهان نقش مهمی دارد، ابراز داشت: اگر مدیران استان صنعت چاپ و نشر را توسعه دهند، می توان این شهر را نه تنها مورد توجه شهرهای دیگر کشور بلکه مورد توجه کشورهای همسایه قرار داد تا آنها تولیدات فرهنگی خود را در قم انجام دهند.

سعدی بر ضرورت توجه ویژه مسئولان به مجتمع ناشران قم تاکید کرد و اظهار داشت: مشابه چنین ساختمانی که مجموعه ناشران یک شهر در آنجا حضور داشته باشند در هیچ نقطه ای از دنیا وجود ندارد.

وی خواستار شد: استاندارقم کارگروهی را برای بهره برداری صدرصد و رفع مشکلات مجتمع ناشران تشکیل دهد.

مدیر انتشارات «دلیل ما» در پایان با تاکید بر اینکه موانع بهره برداری کامل مجتمع ناشران را باید برطرف کرد، گفت: همچنین نیازمند مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه های کتاب هستیم.

انتهای پیام/313/33 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha