یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام نقدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نقدی با اشاره به این که حدود ۲ هزارو ۹۰۰ زبان در جهان شناخته شده است، ابراز داشت: مسیحیان تا سال ۲۰۱۲، ۲ هزارو ۵۳۶ ترجمه از انجیل را در اختیار مردم جهان گذاشتند که براین اساس ۹۸ درصد مردم جهان به یک ترجمه انجیل دسترسی دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رئیس موسسه فرهنگی ترجمان وحی شامگاه سه شنبه در نشست صمیمی اهل قلم با استاندار قم که به مناسبت بیست و سومین همایش هفته کتاب جمهوری اسلامی در مجتمع ونوس برگزار شد، با اشاره به سفر خود به کشور آذربایجان، اظهار داشت: اغلب گداهای شهر باکو نیز جدول حل می کردند و مطالعه کتاب داشتند.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی باکو جای سوزن انداختن نبود، ابراز داشت: گروه های پژوهشی در ایران باید به بررسی دلایل کاهش انگیزه نسبت به مطالعه کتاب بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی در ادامه بر لزوم توجه به ناشران به عنوان دلدادگان فرهنگ تاکید کرد و گفت: وضع چاپ و ناشر وخیم است و بسیاری از ناشران در حال کناره گیری از این شغل هستند. 

حجت الاسلام والمسلمین نقدی همچنین با اشاره به ارائه نسخه های مجازی از کتب، گفت: اهل علم در نهایت از نسخه فیزیکی کتاب استفاده می کنند و ارائه نسخه های مجازی عمر طولانی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حمایت دولت از ناشران تاکید کرد و ابراز داشت: بعضی از ناشران مجتمع ناشران قم حتی درآمد پول شارژ مجتمع را نیز ندارند. 

رئیس موسسه فرهنگی ترجمان وحی با بیان اینکه کتاب در قم باید به عنوان خوراک روح ارائه شود، گفت: اغلب پژوهشگران حوزوی و علمی برای مطالعه کتب به قم سفر می کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین نقدی با اشاره به اینکه حدود 6 هزارو 900 زبان در جهان شناخته شده است، ابراز داشت: مسیحیان تا سال 2012، 2 هزارو 536 ترجمه از انجیل را در اختیار مردم جهان گذاشتند که براین اساس 98 درصد مردم جهان به یک ترجمه انجیل دسترسی دارند.    

وی با اشاره به وجود ظرفیت های عظیم ملی در قم، گفت: باید با استفاده از ظرفیت حضور طلاب 100 کشور که در قم به تحصیل علوم دینی می پردازند، به ترجمه کامل قرآن به زبان های مختلف بپردازیم.

رئیس موسسه فرهنگی ترجمان وحی با بیان اینکه تاکنون این موسسه قرآن کریم را به 22 زبان ترجمه کرده است، ابراز داشت: این ترجمه ها براساس نگاه اهلبیت(ع) است و به همین دلیل جنگ فرقه ای و مذهبی نیز وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین نقدی با اشاره به اینکه در آمریکا کتاب زیر 50 هزار تیراژ توزیع نمی شود، اظهار داشت: نسخه ای از قرآن در قطع پالتویی توسط موسسه ای که آیات شیطانی را چاپ کرد، به قیمت دو دلار و تیراژ میلیونی انتشار دارد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنها که به دین ما ضربه می زنند از قبال قرآن نان می خورند در حالی که ما از این ظرفیت استفاده نمی کنیم.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha