جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ناصر رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: حقیقتاً اگر خداترسی در میان باشد، دیگر شاهد اختلاس ها، فسادها و دزدی های بیت المال نخواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز طی سخنانی در مراسم سوگواری هفتم صفر سالروز شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی(ع) که در حسینیه مؤسسه فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اقتدار و هوشمندی بالای امام مجتبی(ع) در برابر فتنه ها و توطئه های معاویه، اظهار داشت: کوتاهی، غفلت و دنیازدگی مردم در دفاع از ولایت در زمان حضرت سبب شد که خود مردم در نهایت متضرر شده و آه و افسوس برای آنان باقی بماند.

وی افزود: صلح امام حسن (ع) در واقع برای حفظ مصالح امت اسلامی و نیز حفظ جان مؤمنین و مسلمین بوده است؛ و الا ایشان هیچ گاه معاویه را مشروع نمی دانستند؛ بلکه تنها از خلافت کناره گرفتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روشنگری امام حسن مجتبی(ع) در خطبه ها و سخنانشان، ابراز داشت: در منابع روایی و اقوال علمای شیعه، به 7 و 28 صفر به عنوان روز شهادت ایشان اشاره شده که خوب است مردم هر دو روز را گرامی داشته و مجلس بگیرند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی خاطرنشان ساخت: ما باید محکماتی همانند اعتقاد به غدیر، ائمه اثنی عشری  عصمت انبیاء و علم غیب ائمه (ع) را اخذ کرده و در روزهایی که مثل روز شهادت امام مجتبی(ع) اختلاف است هر دو روز را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی تصریح کرد: اساساً به جز روز شهادت امام علی(ع) و عاشورای حسینی، در مظلومیت و عدم دقت تاریخ نویسان همین بس که شهادت دیگر ائمه(ع) به طور دقیق و محکم در تاریخ نیامده است.

وی بیان داشت: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی و حوزه های علمیه نجف و کربلا قائل به شهرت 7 صفر به عنوان روز شهادت امام مجتبی(ع) می باشند.

سخنران مراسم اظهار داشت: ما از یک سو باید مراقب باشیم که با برخی اظهار نظرها به تراث شیعی ضربه نزنیم و از سویی البته در برابر دروغ قطعی و مسلم تاریخی موضع بگیریم.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه های چندگانه امام حسن (ع) به معاویه که برگرفته از توصیه های حضرت سلیمان به کارگزاران خویش می باشد، ابراز داشت: از جمله اصول حکومت داری که مورد تاکید امام حسن مجتبی(ع) است، خدا ترسی در خفا و آشکار است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان ساخت: حقیقتاً اگر خداترسی در میان باشد، دیگر شاهد اختلاس ها، فسادها و دزدی های بیت المال نخواهیم بود.

وی ادامه داد: از دیگر توصیه ها می توان به مواردی همچون رعایت عدالت، میانه روی در فقر و غنا، جلوگیری از تضییع حق و خوردن مال مردم و نیز پرهیز از اسراف و هدردادن بیت المال اشاره کرد.

سخنران مراسم گفت: واقعاً در کشوری که این همه جوانان آن مشکل بیکاری دارند و رکود بر بازار و اقتصاد حاکم است؛ چرا این چنین باید اسراف کرد و به خصوص در سال انتخابات شاهد بریز و بپاش ها باشیم.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر این که دولتمردان ما باید برای حل مشکل بیکاری و رکود اقتصادی، فکر جدی کنند، تصریح کرد: واقعاً چرا به جای هزینه های سیاسی و تبلیغاتی و همچنین برپایی همایش ها و سیمنارهای غیرضروری برای کار جوانان و ازدواج آن ها فکری نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان گفت: واقعاً اگر جلوی اختلاس ها و اسراف ها گرفته شود، پویایی در اقتصاد کشور حاصل شده و دیگر کمتر شاهد بیکاری و تعدیل نیروهای کار در کارخانه ها و ادارات خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha