دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ مسئول كميته فرهنگي آموزشی ستاد مرکز اربعين از فعالیت تبلیغی حدود ۲ هزار مبلغ در ایام پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از اصفهان، ‌حجت الاسلام حميد احمدي، امروز در همايش مبلغان و خادمين اربعين كه در سالن كنفرانس امامزاده باقر(ع) اصفهان برگزار شد با اشاره به حضور فعال 2هزار مبلغ ديني در مسير نجف تا كربلا‌، گفت: امسال نيز طبق سنوات گذشته زائران بي شماري از ايران در راهپيمايي اربعين شركت خواهند کرد، لذا جهت بهره مندي بيشتر آنها از اين سفر، از حدود 2 هزار مبلغ داوطلب جهت برگزاري نمازجماعت و پاسخگويي به سئوالات استفاده خواهد شد.

وي در ادامه افزود:‌ بايد تمام تلاش ما در جهت حفظ عظمت زيارت امام حسين(ع) باشد و نگذاریم هيچ خللي به اين عرصه وارد گردد، لذا بايد فرهنگ معارف اهل بيت(ع) و ‌حماسه عاشورا را براي زائران تبیین نماییم.

مديرکل آموزش معاونت فرهنگي بعثه‌ مقام معظم رهبري در خصوص فعاليت خادمين زوار در مراسم اربعين، خاطر نشان كرد: با توجه به تجربه هاي گذشته تصميم گرفته شد همانند مراسم حج، در مراسم اربعين امسال نيز از خادمين داوطلب استفاده شود كه مهمترين فعاليت آنان، ‌اطلاع رساني در خصوص آموزش مسائل بهداشتي، احكام و اعتقادي مي باشد.

مسئول كميته فرهنگي آموزش ستاد مركزي اربعين كشور پيرامون فعاليت هاي انجام شده جهت خدمت به زائرين، تصريح كرد: با توجه به مشكلاتي كه كشور عراق دارد و احتياجاتي كه زائرين در طي اين مسير خواهند داشت،‌ توانستيم جاده ها و منازل مسكوني را بازسازي نموده و اينترنت مواكب را نيز تامين نماييم. همچنين برای سهولت در رفت و آمد، وسايل نقليه بيشتري را در اختيار زائران قرار خواهيم داد.

وي تاكيد كرد: مقام معظم رهبري و آيت الله العظمی سيستاني مكررا تاكيد کرده اند كه از تصاوير آنها در مسير استفاده نشود و هدف اين بزرگواران اين است كه اربعين به نمادي براي وحدت تشيع تبديل گردد، لذا اگر در عراق كسي با هدف بر هم زدن وحدت قصد اغتشاش داشت به او توجه نكنيم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha