جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله میلانی

حوزه/ رئیس بنیاد فرهنگی امامت با تاکید بر این که حوزه های علمیه بر سر سفره علمی آیت الله العظمی خویی نشسته اند، گفت: ایشان معتقد بودند اگر کسی در رجال و اصول مجتهد نباشد، نمی تواند در فقه به درجه اجتهاد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خوی، آیت الله سیدعلی حسینی میلانی، امروز در سومین کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سیدابوالقاسم خویی با موضوع بررسی ویژگی های اخلاقی و تربیتی آن مرجع بزرگ عالم تشیع، در بقعه متبرکه شیخ نوایی شهرستان خوی، گفت: مرحوم آیت الله خویی از نظر علمی بر عده کثیری از بزرگان، اساتید و فقهای سابق تقدم و ارجحیت داشتند.

رئیس بنیاد امامت افزود: امروز افکار حضرت آیت الله خویی در اختیار ماست و کتاب های مؤثر و مفید ایشان به عنوان منابع علمی اساتید در حوزه و دانشگاه تدریس می شود و این عنایت خدا بود که علاوه بر مقام علمی، توانستند شاگردان خوبی را به جامعه تحویل دهند.

وی تصریح کرد: حضرت آیت الله خویی معتقد بودند اگر کسی در رجال و اصول مجتهد نباشد، نمی تواند در فقه به درجه اجتهاد برسد، لذا نه تنها خود ایشان تمام ابزارهای اجتهاد را داشتند، بلکه برای بعد از خودشان نیز زمینه های مساعد کسب علم را فراهم ساختند و همچنان حوزه های علمیه بر سر سفره ایشان نشسته اند.

آیت الله میلانی با اشاره به این که مراجع عظام در زمان غیبت، نمایندگان امام زمان(عج) بوده و عهده دار هدایت جامعه هستند، ابراز داشت: برای رسیدن به درجه تکامل لازم است مبانی اعتقادی را الگو قرار داد و احکام شریعت را یاد گرفت و از نظر اخلاقی نیز تهذیب نفس کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha