دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مبلغان اوقاف

حوزه/ همایش بزرگ مبلغین اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه دردهه سو صفر با حضور جمع کثیری از طلاب و روحانیون اعزامی در سالن همایش های سازمان اوقاف استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این همایش که با نوحه خوانی ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آغاز گردید، آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام احمد شرفخانی به ایراد سخن پیرامون مساله وقف و ضرورت های تبلیغ پرداختند.

آیت الله حسینی بوشهری در سخنانی که پیرامون مساله وقف داشتند، گفت: وقف به ویژه وقف عام ویژه حوزه های علمیه در طول این سالها بسیار مظلوم واقع شده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: اگر به اهمیت و آثار و برکات مساله وقف تاکید شود و آگاه بخشی عمومی صورت بپذیرد بدون تردید استقلال مالی حوزه های علمیه از موقاف به عنوان مالی پاک و طیب و طاهر تغذیه خواهند شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: وقف کلید مهمی برای ارائه خدمات به طلاب و فضلای حوزه های علمیه و ساخت و ساز در راستای تسهیل در امر حوزه های علمیه است.

در ادامه این همایش معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور در سخنانی ضمن اشاره به احیای فرهنگ و سنت حسنه وقف تصریح کرد: بنا بر فرمایشات حضرت آیت الله جوادی آملی، سازمان اوقاف در خصوص وقف و موقوفات فعالیت هایی انجام داده است ولی در خصوص احیای « فرهنگ وقف » هیچ سرمایه گذاری نشده است.

حجت الاسلام شرفخانی ادامه داد: وقتی ما فرهنگ وقف را احیا کنیم در واقع برای اندیشه و تفکر اسلام ناب محمدی گام برداشته ایم و این خود اهمیت و اولویت اصلی فعالیت های تبلیغی مبلغان است.

وی بیان داشت: با اطلاع رسانی و تشریح مساله وقف به ویژه وقف عام برای حوزه های علمیه می توانیم گام موثری در پشتیبانی حوزه های علمیه و استقلال بیش از پیش مالی و اقتصادی آنان برداریم.

لازم به ذکر است، دومین روز از همایش بزرگ مبلغان اعزامی دهه سوم صفر فردا از ساعت 8و30 دقیقه با حضور در کلاس توجیهی مسائل مربوط به  وقف و موقوفات همچنین اهدای کتب مرتبط با وقف در سالن همایش های سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم واقع در امامزاده سید علی دنبال خواهد شد.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha