سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
غرفه بسیج عراق

حوزه / یکی از مسئولین غرفه مربوط به بسیج عراق که در مسیر پیاده روی زایران از نجف به کربلا مستقر است، ضمن تشریح فعالیت های بخش قرآنی در بسیج مردمی عراق، از آشنایی زایران با فرهنگ شهادت در غرفه الحشد اشعبی خبر داد و گزارشی از وضعیت مناطق تحت تسلط داعش ارائه کرد

خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» که همراه با زایران حسینی، به زیارت اربعین مشرف شده است، با یکی از مسئولان غرفه بسیج مردمی عراق در مسیر نجف به کربلا مصاحبه کرد. یکی از مقرهای مربوط به موکب بسیجیان عراقی، در کنار عمود 1120 قرار دارد.

غریفی به خبرنگار حوزه گفت: زمانی که  که بسیج عراق تشکیل شد فقط دوران جنگ بود و ما می خواستیم اوضاع را  کنترل کنیم . بعد از مدتی واحد قران کریم در حشد الشعبی تشکیل شد که  نیروهای بسیجی، اهتمام به  قرآن داشته باشند چنانچه امام خمینی(ره) فرمودند باید رزمندگان سلاح در یک دست و قرآن در دست دیگر بگیرند.

آموزش قرآن به 7 هزار بسیجی عراقی

وی ادامه داد: این تشکل قرانی در حشد الشعبی 6 ماه است  که تشکیل شده و در  مناطق جنگی فعالیت های فرهنگی انجام می شود و برای شهدای بسیجی قرائت فاتحه می شود و 7 هزار نفر از نیروی های بسیج عراق  تحت آموزش قران هستند.

نیروی حشد الشعبی مستقر در موکب اربعین زوار حسینی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از خانواده های بسیج در مسیر پیاده روی اربعین هستند و بیشتر از 4 میلیون نفر عراقی به کربلا می روند به طوری که سال گذشته تعداد زائران حسینی به 30 میلیون نفر رسید.

وی تصریح کرد: ما در این موکب  از زائران دعوت میکنیم تا برای شهدای بسیجی فاتحه بخوانند و طرح دیگری داریم به نام لبیک یا حسین به چه معنا است و میکروفن باز برای هرکسی که می خواهد قرآن  تلاوت کند وجود دارد. همچنین برنامه هایی با موکب حضرت معصومه(س) و  مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده و شب ها محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان قرآنی "حشد" و سایر  موکب ها بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

وی گفت: برای زواری که در موکب استراحت می کنند تلاوت  یک صفحه از قرآن هدیه به  شهدا را در نظر گرفتیم و در واقع این غرفه با صداقت در خدمت زایران به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است تا فرهنگ قرآن را به مردم و زوارحسینی ابلاغ کنیم.

بعد از اربعین به جبهه های جنگ بازمی گردیم

غریفی گفت: بعد از مراسم اربعین کار ما در جبهه های جنگ ادامه می یابد و به رزمندگان غذای معنوی می دهیم تا به دنیا ثابت کنیم ما فقط به دنبال جنگ نیستیم و قرآن داریم و این تشکل دینی و جهادی است.

مسوول غرفه حشد الشعبی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی گفت: حشد  الشعبی حدود دوسال است که به فرمان آیت الله سیستانی تشکیل شده که البته آن هم یک فتوای جهاد کفایی بود یعنی هر کس می تواند شرکت کند اما به هرحال معجزات زیادی را در حشد الشعبی شاهدیم  زمانی که به یکی از  نیروها گفتم نمی ترسی می گفت ما در سنگرها اهل بیت(ع) را می بینیم و هیچ ترسی نداریم. ما در پایگاه اسپایکر 1700 شهید دادیم و در حال حاضر محفل قرانی فرهنگی آنجا تاسیس کردیم.

گزارشی از اوضاع امنیتی عراق

وی در خصوص وضعیت امنیتی عراق گفت: موصل، رمادی بیجی دست داعش است اما نتوانستند به دیاله و مناطق شمالی و اطراف کرکوک وارد شوند ،بغداد از لحاظ امنیتی بهتراست  اما برخی از افراد را شستشوی مغزی می دهند تا عملیات انتحاری انجام دهند و در موصل قوانین عجیب داعشی هست مثلا اگر در نمازجماعت نروید شلاق می زنند .

وی ادامه داد: بعد از ورود روسیه به سوریه تروریست ها به عراق آمدند و حشد الشعبی که شامل سرایا خراسانی، کتائب سید الشهدا(ع) و سایر گروه های جهادی است با تروریست ها می جنگند.

حضور اهل سنت در جمع بسیجیان عراق

رزمنده بسیجی خاطر نشان کرد: موصل و رمادی از شهرهای اهل سنت عراق هستند و در حشد الشعبی حضور دارند اما نه به اندازه شیعیان چون 70 درصد مردم عراق شیعه هستند.

غریفی پیرامون تاثیر پیلده روی اربعین حسینی گفت: پیام اربعین پیاده روی میلیونی اربعین بسیار زیاد است این کاروان بزرگ که اینچنین در عراق به راه افتاده به طوری که بزرگترین اجتماع جهانی شناخته شده است. داعش و دولت های وهابی از این اجتماع میلیونی می ترسند.

30 هزار نفر امنیت زایران را بر عهده دارند

مسوول قرآنی حشد الشعبی گفت: امنیت زائران اربعین حسینی توسط 30هزار نفرشامل حشد الشعبی ،ارتش و پلیس عراق انجام می شود و ایران هم خدمات زیادی در مراسم اربعین به زائران دارد و نیروهایی که با مقاطع تحصیلی لیسانس یا دکتری هستند اینجا خدمت می کنند.

گفتگو: وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha