دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حسین ذوالفقاری - وزارت کشور

حوزه/ معاون وزیر کشور گفت: تاکنون۱۷۰۰ روحانی برای آموزش زائرین به عراق اعزام شدند؛ روزانه ۲۰۰ نماز جماعت در این مسیر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حسین ذوالفقاری عصر امروز در دیدار با مراجع و علمادر قم گفت: ستاد اربعین، دولت یک ماه پیش، در وزارت کشور آغاز به کار کرد و مصوباتی خدمت رهبری داده شد؛ پس از پیشنهادات و ابلاغاتی که از سوی مقام معظم رهبری صورت گرفت، جمع بندی نهایی انجام شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: در این راستا، تلاش ها برای بسیج امکانات و هماهنگی بیشتر، انجام شد و این ستاد در وزارت کشور شکل گرفت و بسیج تمام دستگاه ها و مردم برای اجرای هرچه بهتر این مراسم، شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون  یک میلیون 400 هزار نفر از مرزها خارج شدند و در این مراسم شرکت می کنند.

معاون وزیر کشور اظهارکرد: اقدامات بسیاری از سوی دستگاه های مختلف صورت گرفته که امورات به بهترین شکل انجام شود؛ امسال شاهد حضور بی بدیل مردم بودیم و خوشبختانه تا کنون از نظر امنیتی کوچک ترین مشکلی وجود نداشته است.

وی گفت: در حوزه اسکان و تغذیه اگر چه مشکلاتی در مجموع وجود دارد، ولی مشکل خاصی وجود نداشت چون هم مردم عراق استقبال کردند و هم بخشی مردم و دستگاه ها کمک کردند که امدادرسانی توسعه پیدا کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: اسکان امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده و جریان حمل و نقل نیز توسعه پیدا کرده است.

وی گفت:  تاکنون 1700 روحانی برای آموزش زائرین به عراق اعزام شدند؛ روزانه 200 نماز جماعت در این مسیر برگزار می شود؛ امسال نسبت به سال های گذشته از نظر فرهنگی اقدامات بسیار مناسبت تری انجام شده و بعثه رهبری و مراجع عظام تقلید و عتبات مقدسه فعالیت های گسترده ای در این زمینه داشته اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: امسال 185 هزار چادر برای اسکان زائران از سوی ایرانی ها برپا شد و از 18 هزار موکب نیز در نجف و کربلا ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای بازگشت زائران برنامه داریم ولی در حال حاضر مشکل ما، افرادی هستند که متأسفانه به رغم تمام توصیه ها، بدون ویزا و گذرنامه به مرز رفتند.

ذوالفقاری گفت: تا کنون یک میلیون و پانصد هزار نفر ویزا دریافت کرده اند و قطعاً برای بازگشت این افراد برنامه های خوبی در نظر گرفته شده است به شرطی که زائران به تدریج وارد کشور شوند.

وی خاطرنشان کرد:  امسال از نظر افزایش میزان صدور ویز، شاهد 42درصد رشد بوده ایم و با توافقی که با بیمه گذاران انجام شده است، مشکل بیمه زائران نیز حل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha