پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
واحدی - اوقاف سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از برگزاری مراسم اربعین در ۲۹ امامزاده و بقعه متبرکه، در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی، امروز در گفتگو با خبرنگاران، با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: مراسم اربعین حسینی در دهه آخر ماه صفر، در ۲۹  امامزاده و بقعه متبرکه استان سمنان همراه با قرائت خطبه‌های امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: مراسم روز اربعین حسینی جزو شعائر الهی است و باید با شور و شعور عالی در هر مکانی برگزار شود.

وی بابیان اینکه در این بقاع متبرکه مراسم سخنرانی و مداحی به مدت چند شب ادامه پیدا خواهد داشت، گفت: حضور باشکوه مردم در مراسم اربعین حسینی نشان از عشق و ایمان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

حجت الاسلام واحدی با دعوت از عموم مردم استان سمنان جهت شرکت هرچه باشکوه‌تر در مراسم اربعین حسینی، بیان داشت: همه باید به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات عزاداری دهه پایانی ماه صفر کمک کنیم تا اسلام راستین که همان اسلام محمدی (ص) است، در برابر اسلام آمریکایی، موردتوجه همگان قرار گیرد.

وی بابیان این که از جمله برنامه‌های روز اربعین در بقاع متبرکه استان سمنان قرائت زیارت اربعین از دور خواهد بود، خاطرنشان کرد: همچون سنوات گذشته با حضور مردم شهرستان سمنان این مراسم در جوار حرم مطهر یحیی ابن موسی الکاظم (ع) برگزار می‌شود.

واحدی با اشاره به این که موقوفات مرتبط با این روز بزرگ نیز در راستای اجرای امینانه واقفین اجرا خواهد شد،افزود:این مراسمات عزاداری یک میراث معنوی است که با حضور بیشتر جوانان و نوجوانان رنگ و بوی خاص می‌گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha