یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
مسجد جمکران

حوزه/ دفتر تکریم زائران مسجد مقدس جمکران با ثبت نام کاروان‌های زیارتی که به این مکان مقدس می‌آیند خدمات فرهنگی به آنها ارائه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» به نقل از  روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، در اربعین حسینی 1437 هجری قمری عزاداران و همچنین منتظران ظهور حضرت صاحب الزمان(عجل الله تعالی فرجه) به صورت کاروانی و با پیاده‌روی از قسمت‌های مختلف شهر قم به ویژه حرم حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) در مسجد مقدس جمکران گرد هم آمدند و با حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) تجدید عهد و پیمان کردند و به عزاداری پرداختند.

با توجه به ضرورت استمرار ارتباط فرهنگی با عزاداران اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران، دفتر تکریم زائران این مکان شریف مشخصات کاروان‌ها و همچنین عاشقان حضرت مهدی(عج) را به ثبت رساند تا به استمرار ارتباط فرهنگی با آنها در طول سال بپردازد.

خیمه‌گاه اربعین حسینی واقع در باب المعصومه(سلام الله علیها) مسجد مقدس جمکران از روز سه‌شنبه دهم آذرماه مشغول به فعالیت است که با میزبانی طالبان معارف مهدوی اقدام به ثبت نام کاروان‌ها و افراد کرده و با معرفی طرح آموزش مجازی مهدویت این امکان را فراهم می‌آورد تا زائران از فضای مجازی و اینترنت بتوانند به راحتی از این امکانات برای بالا بردن سطح معارف مهدوی خود استفاده کنند.

در این طرح به حکومت مهدوی و وظایف منتظران پرداخته شده و با تبیین ضرورت مباحث مهدویت، امام زمان(عج) را معرفی کرده است. همچنین به دوران اختفا و پنهان زیستن آن حضرت می‌پردازد  و این امام همام را در آیینه قرآن، روایات و نگاه اهل سنت معرفی می‌کند.

در بخش چند رسانه‌ای غرفه اربعین حسینی با معرفی شرایط و علائم ظهور امام زمان(عج)، اهداف و برنامه‌های حکومت جهانی مهدوی را معرفی و دستاوردها، قلمرو و مدت حکومت حضرت را بیان می‌کند.

 از جمله موضوعات مهم این طرح رجعت و همچنین آسیب شناسی مباحث مهدویت است.

علاقه‌مندان به شرکت در این طرح می‌توانند با مراجعه به پرتال مسجد مقدس جمکران به نشانی(jamkaran.ir) در بخش آموزش مجازی ثبت نام را انجام دهند یا در آن مشارکت کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha