چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
حجت الاسلام مهاجریان مقدم - طبس

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) مشهد با اشاره به دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه به جوانان غربی، خشونت خاموش فرهنگ غرب را متذکر شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» درباره دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی، ابراز داشت: از آنجا که در منابع اسلامی بیان شده، رهبر اسلامی باید کسی باشد که بر همه امور دنیا اشراف داشته باشد، لذا رهبر معظم انقلاب دید وسیع همه مسائل را می بینند و در زمان لازم هشدار می دهند و اقدام می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل روز دنیا، بحث تروریسم و خشونت است، ابرازداشت: دشمنان از نفوذ اسلام به ویژه موفقیت انقلاب اسلامی به رهبری یک مرجع تقلید به وحشت افتاده و می خواهند از نفوذ اسلام جلوگیری کنند. به همین علت از مدتها پیش موضوع اسلام هراسی در دستور کار غرب یعنی آمریکا و برخی کشورهای اروپایی قرار گرفت.

تولیت مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) مشهد با اشاره به اینکه اسلام دین رافت و محبت است، یادآور شد: یکی از راه ها  که دشمنان می توانند در پروژه اسلام هراسی موفق باشند، همین است که اسلام را بر خلاف واقع معرفی کنند.

وی افزود: دشمنان برای معرفی دین اسلام به عنوان مذهبی آدم کش، گروه هایی مانند طالبان، منافقان، بوکوحرام، داعش و ... را تشکیل داده و هدف اصلی شان اسلام هراسی و به جان هم انداختن مسلمانان است، حتی داستان 11 سپتامبر را در همین راستا به راه انداختند و فاجعه هایی مانند مکه و منا ادامه همان برنامه ریزی بر ای اسلام هراسی و از بین بردن مسلمانان است.

حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان مقدم در ادامه با اشاره به تبلیغات گسترده غرب با استفاده از رسانه های جمعی دنیا و ابزار و امکانات تبلیغی، گفت: آنان برای اینکه ترور و تروریزم را به مسلمانان منتصب کنند، از امکانات زیاد خود استفاده کرده و در برخی موارد از سوی کسانی که از اسلام مطلع نیستند، مورد قبول واقع می شود.

تولیت مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) مشهد، با بیان این که مقام معظم رهبری در همین رابطه برای بیدار کردن نسل جوان غرب از فرصت های گوناگون استفاده می کنند، گفت: نامه قبلی ایشان هم مورد توجه واقع شد که به آنها تاکید کردند، اسلام را از جایگاه حقیقی و خودش بشناسند نه اینکه از رسانه های غر بی و دشمن شناخت پیدا کنند.

وی، نامه اخیر معظم له به جوانان اروپا را با توجه به مسائلی که در منا، سوریه، یمن، عراق، بحرین و پاریس اتفاق افتاد، بسیار حکیمانه و هوشیارانه خواند و اظهار داشت: این کار موجب می شود که مقداری از تبلیغات آنها را خنثی و جوانان غربی را به تفکر در این زمینه واردار کند.

امام جمعه طبس با اشاره به بخشی از نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی که خشونت خاموش فرهنگ غرب را متذکر می شوند، تاکید کرد: خشونت یا با استفاده از گلوله و تفنگ است و یا به صورتی نرم و خاموش انجام می شود که در مورد دوم افکار را به گونه ای بار می آورند که کشتن یک انسان و مسلمان را لازم بداند، همان طور که داعشیها و ... شستشوی مغزی شده و این تصور را دارند. این همان کاری بود که بنی امیه انجام داد و خاندان پیامبر(ص) را واجب القتل می دانستند و امروز این خشونت به شیوه های مختلف برای مسلمان کشی دنبال می شود.

تولیت مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) مشهد در ادامه با بیان اینکه چهره واقعی اسلام باید به مردم اروپا و غرب شناسانده شود، نه آن چهره منسوخی که دشمنان در رابطه با این دین ترسیم کرده اند، تصریح کرد: متاسفانه چهره اسلام به خاطر بمباران تبلیغات منفی دشمنان و کم کاری ما، به گونه دیگری معرفی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha