شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تظاهرات مسلمانان آمریکا

حوزه / دانش آموزان، معلمان، خانواده‌ها و رهبران اجتماعی شهر سینسینتی در ایالت اوهایو آمریکا، باشرکت در یک راهپیمائی، یکدست و منظم، مخالفت خود را با رفتارهای اسلام‌ستیزانه اعلام کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از پایگاه «سین سیناتی»، دانش آموزان، معلمان، خانواده‌ها و رهبران اجتماعی شهر سینسینتی در ایالت اوهایو آمریکا، باشرکت در یک راهپیمائی، یکدست و منظم، مخالفت خود را با رفتارهای اسلام‌ستیزانه اعلام کردند.

دلیل برگزاری این راهپیمایی که روز گذشته انجام گرفت، مزاحمت و توهین به دانشجوی مسلمان، در نزدیکی دانشگاه سین سیناتی و تروریست خطاب کردن او بود. این اتفاق مربوط به روز 16 نوامبر، سه روز پس از حملات داعش به پاریس می‌شود.

تظاهرکنندگان درحالی که در مسیر خیابان کالهون به پایین، به سمت محل حادثه حرکت می‌کردند، فریاد می‌زدند: اسلام دین رحمت است! نترسید! اینجا هیچ کس تروریست نیست.

روایت مسلمانان آمریکا از رفتارهای نژادپرستانه

خانم حنین جاسیم، 22 ساله می‌گوید: دو هفته پیش نزدیک بود کشته شوم. درست زمانی که در میانه خط کشی عابر پیاده در تقاطع خیابان کالهون و کلیفتون حرکت می‌کردم، یک راننده به من توهین کرد، من را تروریست خطاب کرده و نزدیک بود با اتومبیلش من را زیر بگیرد. اگر دوستانم به موقع مرا عقب نکشیده بودند، الان زنده نبودم.

جاسیم به خبرنگاران می‌گوید: من می‌خواهم که همه بدانند داعش از اسلام نیست. من اینجا آمده‌ام تا از شما بخواهم در این زمینه اقدام کنید. صحبت کنید! مردم را آگاه کنید! بگذارید همه اسلام واقعی را بشناسند و بدانند که اسلام دین صلح و رحمت است.

حنین جاسیم در ادامه می‌گوید: دوستانم می‌پرسند برخورد من با مردی که نزدیک بود مرا زیر بگیرد چگونه خواهد بود؟! من در جوابشان گفتم که دو هفته پیش حرف‌های زیادی برای گفتن داشتم اما الان، او را می‌بخشم چون اسلام به ما آموخته که مهربان و بخشنده باشیم. زیرا اگر خداوند ببخشد، ما هم می‌توانیم ببخشیم.

بریانا کاین، دانشجوی رشته جامعه شناسی در مسائل مربوط به زنان، پس از شنیدن اتفاقی که برای جاسیم افتاده، با وجود اینکه هرگز او را از نزدیک ندیده بود، تصمیم گرفت دست به اقدامی عملی بزند. آن‌ها از طریق شبکه های اجتماعی، زمان و مکان برگزاری راه‌پیمایی را اعلام نمودند.

امینا درویش، دانشجوی مسلمان و فارغ التحصیل دانشگاه سین سیناتی نیز می‌گوید: شاید این آرزوی دور از دسترسی به نظر برسد، اما ما باید آنقدر تلاش کنیم تا آن زمان که مردم آمریکا دیگر تفاوتی در رنگ پوست و نژاد قائل نشوند.

یک دانشجوی فوق لیسانس رشته شیمی نیز به خبرنگاران گفت که پیش از این همیشه از مسائل سیاسی و اجتماعی دوری می‌کرده اما این اتفاق او را به حرکت واداشته است.

در این راهپیمایی، همراه با جامعه اسلامی سینسینتی، جمعی از کشیشان و خاخام‌های یهودی نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha