جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام میرزایی استاد پیشکسوت حوزه یزد

حوزه/ چند تن از مسئولان حوزه علمیه استان یزد از حجت الاسلام والمسلمین میرزایی که ۳۰ سال سابقه تدریس در حوزه را در کارنامه خود دارد، عیادت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجج الاسلام محمد فیاضی، مدیر برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان یزد و سید مهدی حسینی راد، معاون امور طلاب و دانش آموختگان و گل محمدی، مدیر مرکز خدمات حوزه استان، صبح امروزبا حضور در منزل حجت الاسلام والمسلمین مرتضی میرزایی، از اساتید حوزه علمیه استان یزد که سابقه 30 سال تدریس را در کارنامه خود دارد و هم اکنون در بستر بیماری است، عیادت کردند.

در این دیدار استاد میرزایی ابتدا توضیحاتی مختصر در خصوص بیماری خود بیان و در توصیه ای به اساتید مدارس، گفت: اساتید باید با بیان فواید و محاسن علم آموزی، طلاب را تشویق به درس خواندن و یادگیری علوم کنند.

این استاد پیشکسوت ادامه داد: اساتید باید به گونه ای رفتار کنند تا طلاب به درس خواندن و مطالعه کتاب عشق بورزند تا بی انگیزگی برخی از طلاب برای ادامه تحصیل از حوزه ها رخت بربندد.

وی با بیان اینکه طلاب باید برای ارتقا درجه ایمان و خلوص خود، طمع نسبت به دنیا را در وجود خود سرکوب کنند، گفت: لازمه سعادت و ارتقا حوزویان، ریاضت کشیدن است و اساتید به ویژه اساتید اخلاق می بایست با معرفی الگوهای موفق در این زمینه از جمله زندگی زاهدانه امام خمینی(ره) و دیگر بزرگان دین، به طلاب یادآوری کنند این عالمان که معصوم هم نبوده اند با تحمل سختی به این درجه از ایمان رسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی، چشم و همچشمی را بلای جان زندگی آن ها دانست و گفت: درست است که همچون ائمه(ع) به خصوص امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) زندگی کردن برای طلاب و دیگر مردم بسیار دشوار است، اما می توان با الگوگیری از این بزرگواران تا حدی به زندگی خود رنگ الهی دهیم.

*سه توصیه کاربردی

وی در پایان به ذکر خاطره ای از مرحوم آیت اللهی پرداخت و گفت: در زمان جوانی یک روز به همراه چند تن دیگر، خدمت ایشان رسیدیم و از ایشان خواستیم تا ما را نصیحت کنند، مرحوم آیت اللهی گفت: «اگر می خواهید زندگیتان با آرامش همراه باشد و درگیر گناه و معصیت نشوید، به این سه توصیه جامعه عمل بپوشانید یکی اینکه خدا را هرگز فراموش نکنید، دوم ، در هرکار و گرفتاری ای به ائمه اطهار (ع) توسل جویید و سوم اینکه قناعت پیشه کنید و به این دنیا طمع نداشته باشید».

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha