یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلغارستان

نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپايي در آيين افتتاحيه چهل و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه توزيع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، چهل و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیه، 17 آذرماه با همکاری انجمن کتاب بلغارستان، مرکز ملی فرهنگ و شهرداری صوفیه و رایزنی فرهنگی ایران در محل كاخ ملي فرهنگ صوفيه آغاز به كار كرد و به مدت يك هفته ادامه دارد.

در آيين افتتاحيه اين رويداد فرهنگي كه محمدعلی کیانی، رایزن فرهنگی ايران در بلغارستان و جمعي از سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم حضور داشتند، شهردار صوفیه، معاون وزیر فرهنگ، معاون وزیر آموزش و پرورش بلغارستان و ريیس اتحادیه ناشران اروپا به ايراد سخنراني پرداختند.

همزمان با برپايي اين نمايشگاه،رايزني فرهنگي كشورمان این فرصت را مغتنم شمرد و امسال با حضور سومین سال خود به طور پیاپی حضوری فعال در این نمایشگاه با عرضه کتب نفیس و ارزشمند داشت.

رایزنی فرهنگی ایران در بلغارستان با عرضه بیش از ١7۰ عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، فارسی، عربی و بلغاری با موضوعات تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران و همچنین مجموعه انتشارات تخصصي در حوزه ادبیات فارسی، تاریخی، فرهنگی به زبان بلغاری و نیز مجموعه آثاری از صنایع دستی، گردشگری کشورمان در این نمایشگاه حضور پر رونقی دارد.

همچنين، در نخستين روز از اين نمایشگاه بیش از 100 نسخه از نامه دوم مقام معظم رهبری(مدظله العالي) بنابر درخواست فرهیختگان و نخبگان بلغاری توزيع شد.

بنابر اعلام اين خبر، علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، مهمانان خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب صوفیا همچون اسپانیا، پرتقال، کشورهای اسکاندیناوی، رومانی، مجارستان، روسیه، صربستان، وزارت فرهنگ و گردشگری و مرکز پژوهش‌های ریاست جمهوری ترکیه از جمله کشورهایی هستند که حضوری فعال در این نمایشگاه دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha