جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسویان

حوزه/ عضو شورای فقهی بانک مرکزی ، یکی از الزامات مهم ارتقای کارآمدی موقوفات در جامعه ما را همراهی با تحولات روز و عقب نیفتادن از آن ها عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفته وقف اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از موقوفات حال حاضر جامعه ما تا حدود زیادی از تحولات روز عقب اُفتاده اند و به همین خاطر است که می بینیم آن بازدهی و کارآمدی لازم را ندارند.

وی همچنین با اشاره به این که امروزه تفاوت جدی با گذشته در بحث استفاده و بهره وری از موقوفات وجود دارد ، گفت: در گذشته تفاوت زیادی بین دارایی های وقفی با سایر دارایی ها مشاهده نمی شد چون تغییر و تحول در عرصه های اقتصادی کند بود و به عنوان مثال بازار سنتی سال های بسیاری طول می کشید که شکل ظاهری آن ها تغییر یابد اما امروزه سرعت تحولات از جمله در امور اقتصادی بسیار شتابان است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم وقف در تاریخ بشریت به خصوص تاریخ دوران اسلامی بیان داشت: امروز شیوه ها و مصادیق جدید وقف به وجود آمده است که باعث تنوع خوبی شده است و مهم آن است که نخبگان حوزوی و علما شرایط آن ها را به درستی بیان کرده و مردم را ترغیب به فرهنگ وقف کنند.

وی همچنین بر لزوم اداره بهینه موقوفات با توجه به اقتضائات و نیازهای روز تاکید کرد و افزود: بی شک مدیریت خلاقانه رمز موفقیت امور اقتصادی است که باید در امور وقفی نیز رعایت شود، از سویی ما باید در رابطه با مساله تبدیل وقف به منظور ارتقای کارآیی موقوفات ورود کنیم که در این باره علما و حوزویان می بایست با حل مشکلات مربوط به احکام وقف ، اقدام جدی نمایند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha