پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ شیخ ابراهیم زکزاکی میلیون‌ها انسان را در نیجریه به مکتب اهل‌بیت(ع) جذب کرده و فرزندانش هم در این راه به شهادت رسیده‌، هم اکنون مجروح و در زندان است و علمای اسلام باید برای دفاع از مظلومان اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت ملی آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی که در سالن تربیت‌ معلم شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آیت‌الله شیخ مجتبی قزونی خراسانی از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام است.

وی با بیان این‌که شیخ ابراهیم زکزاکی پرورش یافته راه و رسم عالمانی چون آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی است، بیان کرد: قزوین همواره دیار عالمان، فرهیختگان و اندیشمندان بزرگی بوده و تلاش‌های آن‌ها در پرورش انسان‌ها و ترویج مبانی دین بسیار مؤثر بوده است.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: اگر جوامع از خدمات عالمان ربانی بهره‌مند نباشند و عطش کسب علوم ربانی در آن‌ها وجود نداشته باشد، به فقر معنویت و گرفتاری دچار می‌شوند و خوشبختانه کشور و استان ما همواره از خدمات و حضور ارزشمند عالمانی چون حاج آقا مجتبی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به خدمات ارزشمند شیخ ابراهیم زکزاکی اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون این شیخ بزرگ که میلیون‌ها انسان را در نیجریه به مکتب اهل‌بیت(ع) جذب کرده و فرزندانش هم در این راه به شهادت رسیده‌، هم اکنون مجروح و در زندان است و علمای اسلام باید برای دفاع از مظلومان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز نفوذ اسلام در نيجريه، لبنان، یمن و بحرین و سایر کشورها دیده می شود، به لطف خدمات عالمان برجسته ای مانند آیت الله قزوینی است که باید قدردان آنها باشیم و با مجالس بزرگداشت یادشان را گرامی بداریم.

در این مراسم، احکام انجمن آثار و مفاخر استان قزوین به آیت الله عابدینی، فریدون همتی، محمدرضا بندرچی، داود محمدی، قاسم اصناری و مهدی احمدی اعطا شد.

همچنین سپاس نامه شورای فرهنگ عمومی کشور به پاس خدمات ارزشمند ایت الله باریک بین نماینده سابق ولی فقیه و امام جمعه قزوین به فرزند ایشان محمد حسن باریک بین اهداء شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha