جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجمع جمعی از مردم و طلاب در مقابل سفارت نیجریه

حوزه/ در پی وقوع فاجعه نیجریه تجمع اعتراض آمیز طلاب غیر ایرانی مقابل سفارت این کشور در تهران برگزار شد.

حوزه/ به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، در پی اقدام جنایتکارانه ارتش نیجریه در کشتار شیعیان مظلوم این کشور و زخمی نمودن شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، طلاب و روحانیون غیر ایرانی، ظهر امروز در اقدامی خودجوش در مقابل سفارت نیجریه در تهران تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند و نسبت به این اقدام وحشیانه و ناقض حقوق بشر اعتراض کردند.

در این تجمع که جمع کثیری از طلاب غیرایرانی مقیم ایران به همراه مردم انقلابی حضور داشتند، تجمع کنندگان  با در دست گرفتن پلاکارد ها و سر دادن شعار هایی، انزجار خود را از حکومت جنایتکار نیجریه اعلام نموده و خواستار رسیدگی عاجل به وضع مجروحان این فاجعه و برخورد قاطع با عوامل کشتار مسلمانان در حسینه بقیه الله شهر زاریا شدند.

حجت الاسلام قهرمانی، کارشناس روابط عمومی جامعه المصطفی العالمیه در حاشیه برپایی این تجمع در گفت و گو با خبرنگار حوزه با محکوم نمودن این جنایت ضد بشری گفت: شیعیان نیجریه در حالی مظلومانه مورد حمله مزدوران استکبار قرار گرفتند که در حال اجرای آرام مراسم دینی خود در حسینه بقیه الله بودند.

وی با بیان اینکه ریشه این جنایت از تفکرات و تحرکات صهیونیستی و وهابی نشات گرفته ادامه داد: امروز افرادی که در تربیون های تبلیغاتی خود مدعی حقوق بشر هستند بایستی نسبت به این جنایت ضد بشری و نقض آشکار قوانین انسانی در این نقطه از دنیا عکس العمل نشان داده و آن را همچون جنایات تروریستی دیگر محکوم کنند.

حجت الاسلام قهرمانی در پایان  گفت: دولت نیجریه باید نسبت به شناسایی و مجازات عاملان این فاجعه تاسف بار اقدام عاجل را انجام داده و نسبت به سلامت شیخ ابراهیم زاکزاکی و مدوای ایشان و سایر مجروحان اقدامات لازم را به سرعت انجام دهد.

انتهای پیام313/34

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha