پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله مصباح یزدی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: عده ای تلاش دارند جلوی مراجع، حوزه و روحانیت بایستند و از طریق نفوذ به دنبال ضربه زدن به مقدسات و نظام اسلامی هستند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله مصباح یزدی امروز جمعه در مراسم سی امین نشست انجمن فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با عنوان « راهکارهای مقابله با نفوذ دشمنان » که در این موسسه برگزارشد، با بیان این که این  گردهمایی برای کسانی که دارای هدف مقدسی هستند فرصت بسیار مغتمنی است وحتی دو نفر که برای احقاق حق دور هم جمع می شوند بسیار مفید است اظهارداشت:

 اگر این ملاقات های پاک نباشد، حقایق فراموش می شود و با فراموش شدن اهداف،  شیطان غالب می شود.

 ایشان در ادامه افزود: هدف اصلی این گردهمایی برای تجدید بیعت و اندیشه و تبادل نظر برای پیشرفت و آینده بهتر است.

 عضو خبرگان رهبری گفت: خدا در قرآن خطاب به مومنین می فرماید،  مواظب نفوذ شیطان و برنامه های  او باشید؛  این ها حقایقی است که در قرآن بیان شده  و فهمیدن این حقایق نیاز به تدبر و تعقل دارد و اگر این تدبر نباشد با اینکه همه مطالب به صورت آسان بیان شده، اما با این حال مردم نمی فهمند.

 معظم له ادامه دادند: قرآن اهداف دشمن و برنامه های آنها را  بیان کرده و فرموده،  دشمن در همه حال  عداوت خود را آشکار نمی کند؛ بلکه بستگی به شرائط و زمان عملکرد دارد و اگر با شما دوستی کرد در بعضی موارد فکر نکنید که قصد دوستی دارد؛ بلکه هیچ وقت دشمنی خود را پنهان نخواهند کرد و هدف  هم نفوذ است.

 آیت الله مصباح یزدی افزود: خدا در قرآن، مومنین را با انواع مسائل امتحان می کند و تا دیندار از غیر دیندار مشخص شود، تا چه کسانی واقعا در برابر دشمن مجاهدت می کنند و راه نفوذ او را از هر سو و طرف بسته اند و گرفتار توطئه ها نمی شوند و اینکه مشخص شود چه کسانی مخلص اند و مصالح اسلام را فدای اهداف خود نمی کنند.

 رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  به پروژه نفوذ اشاره کرد و  اظهار داشت:بعضی ها شعار وحدت را فریاد می زنند در واقع دروغ می گویند، چرا که  به دنبال منافع شخصی خود هستند. مردم نباید گرفتار این نوع شعارها و فریب ها و توطئه ها شوند.

آیت الله مصباح یزدی بیان داشت: بعضی ها نه تنها نمی خواهند وحدت داشته باشند، بلکه می خواهند نظامی نباشد و با ارزش ها دینی مخالف اند و  براندازی آخرین هدف آنها است و برخی ها نیز تنها به فکر موقعیت اجتماعی  خود هستند و می خواهند سهمی در مجلس داشته باشند.

ایشان با بیان این که باید به خواسته همه در این کشور احترام گذاشت افزود: در این کشور انواع مذهب است، باید خواسته همه محقق شود ما دنبال کشور پیشرفته هستیم.

آیت الله مصباح یزدی  با بیان این که عده قلیلی معتقدند نباید حتما حجاب داشته باشیم، این خلاف حقوق بشر و خلاف حقوق شهروندی است گفت: این گروه می گویند، حقوق شهروندی حق همه است و ما هر طوری که دلمان می خواهد بایدآزاد باشیم.

  عضو خبرگان رهبری بیان داشت: این  یک نوع طرز فکر برای نفوذ است و معتقدند از این طریق می توان به مردم خدمت کرد و هم جلوی حوزه و روحانیت و مراجع ایستاد؛ این ها از طریق نفوذ به دنبال ضربه زدن به مقدسات و نظام اند، ولی هدف گاهی براندازی، گاهی تغییر و اجرای اصلاحات و گاهی اوقات دارای مقاصد خاص اند و ممکن  است اهداف آنها مخالفت نباشد، ولی در مرحله اجرا کاملا فرق می کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha