چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مصباح

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه دین مردم باید دغدغه اول مسئولان باشد، ابراز داشت: مزیت انقلاب اسلامی به اسلامی بودن ارزش ها و فرهنگ دینی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی ظهر امروز در همایش «بررسی شیوه های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن» که در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه عنوان «نفوذ» یک مفهوم اجتماعی می باشد که امروز در ادبیات سیاسی کشور رایج شده، اظهار داشت: نفوذ یکی از راهکارهای جوامع برای غلبه بر یکدیگر است.    

ایشان با بیان این که کارهای نفوذی از نظر مفهوم جامعه شناختی در دو قالب، قابل خلق است، ابراز داشت: در نوع نخست کسانی که از روی ناحق بخواهند منافعی بدست آورند و از حقوق دیگران سوءاستفاده کنند به نفوذ می پردازند.  

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همچنین ممکن است نفوذ برای پیروزی حق باشد و افرادی برای جبران تضییع حقوق خود و پیروزی بر دشمن از این شیوه بهره ببرند.

آیت الله مصباح یزدی همچنین بر لزوم پژوهش نسبت به مسئله نفوذ تاکید داشت و گفت: متخصصین و نخبگان کشور به پژوهش های عمیق در زمینه نفوذ بپردازند تا جامعه را آگاه کنند.

ایشان با اشاره به برداشت های غیرصحیح و سوء استفاده از جهاد در اسلام، اظهار داشت: برخی با سوء استفاده از مبانی اسلام به دنبال کشورگشایی بودند و بر این اساس امروز در برخی از کشورها برداشت غلطی از اسلام وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز برخی با عنوان زیبای خادم الحرمین بزرگ ترین جنایت ها را می کنند که هیچ گرگی چنین رفتاری نمی کند.

وس با بیان اینکه برخی افراد ترویج اسلام را به عنوان وسیله ای برای دفاع از منافع خود انجام می دادند، گفت: در دوران مختلف، حکومت هایی حضور داشتند که به ترویج دین می پرداختند اما هدف آنها تقویت قدرت خود بود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: خادمان دین باید خود را بسنجند که آیا برای دین کار می کنند یا تمایلات دیگری غیر از دین نیز وجود دارد؟

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: کسانی که کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستند نیز باید خود را ارزیابی کنند که آیا برای دین حضور پیدا می کنند یا تمایلات و منافع دیگری وجود دارد؟    

برای رشد کار نظامی باید اقتصاد قوی داشت

ایشان در ادامه با بیان اینکه ابعاد جنگ با اقتصاد گره خورده، ابراز داشت: نمی توان گفت باید به اقتصاد بی اهمیت بود؛ بلکه باید برای رشد کار نظامی اقتصاد قوی داشت.

این عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اهتمام به امور فرهنگی به تقویت ابعاد نظامی منجر  می شود، گفت: در دوران جنگ، هنگامی که سربازان لشکر اسلام به دیدار امام راحل(ره) می رفتند روحیه آنها چندبرابر افزایش می یافت.  

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مجلس در زمان ستمشاهی به دنبال دستیابی به عنوان و ریاست طلبی بودند، ابراز داشت: انسان های عادی نیز گاهی کارهای عام المنفعه می کنند که دیگران آنها را دوست داشته باشند.

ایشان افزود: کاری که با هدف استفاده مادی صورت می گیرد نوعی شکار است و در ردیف حیوانات پست قرار خواهد گرفت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه برخی به دنبال ربودن منافع مادی دیگران هستند، گفت: برخی به این مسئله نیز قانع نیستند و فقط به دنبال این هستند که به ریاست برسند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه کسانی در دین برتری دارند که اخلاص داشته باشد، افزود: برخی افراد حاضر هستند همه دارایی های خود را بدهند تا دین را حفظ کنند.

خدمتی که امام راحل(ره) به ایران کرد، ده ها سلاطین نکردند

ایشان در جمع بندی این بخش از سخنان خود، گفت: اگر همه افتخارات کسانی که در طول 2500 سال تاریخ ایران زمین برای کشور افتخار آفریدند و صنعت، تجارت، کشاورزی و علوم مختلف را فراهم کردند در یک کفه ترازو گذاشته شود، خدمتی که امام(ره) به این کشور کرد از همه آنها برتر است. 

این عضو خبرگان رهبری افزود: نهضت امام خمینی(ره) علاوه بر عزت و آبرویی که برای ملت ایران آورد، سعادت ابدی نیز هدیه داد.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: اگر نهضت امام خمینی(ره) نبود، امروز شاهد پیشرفت جامعه و دین در ابعاد مختلف نبودیم؛ خدمتی که یک روحانی کرد ده ها سلاطین به ایران نکردند؛ چقدر ناسپاس اند کسانی که دستاوردها را نگاه نمی کنند.

ایشان با بیان اینکه نهضت انقلاب سازنده انسانیت و تعیین کنده سعادت ابدی است، ابراز داشت: صدها هزار شهید تقدیم انقلاب شدند تا درخت نظام پایدار بماند. 

این عضو خبرگان رهبری همچنین ارزشمندترین دستاورد انقلاب را ارزش های اسلامی دانست و گفت: ارزش انقلاب را نباید برای نصیب شدن نان و پنیر تنزل داد؛ کدام کشور و نظامی است که در عالم نخواسته رفاه زندگی برای کشورش تامین شود؟

آیت الله مصباح یزدی افزود: اینکه مسئولان به فکر رفاه مردم باشند امتیازی بر جمهوری اسلامی محسوب نمی شود، چرا که حکومت ها در همه دنیا به فکر رفاه مردم هستند و واقعا نیز بدون این ها نمی توان زندگی کرد.

ایشان تصریح کرد: مزیت انقلاب اسلامی به اسلامی بودن، ارزش ها و فرهنگ دینی است.

دین مردم باید دغدغه اول مسئولان باشد

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه دین مردم باید دغدغه اول مسئولان باشد، ابراز داشت: آنها نباید بگویند اولویت نخست اقتصاد است؛ اقتصاد برای گاو و گوسنفد نیز می باشد چرا که آنها نیز باید شکم خود را سیر کنند؛ همه معتقدیم که زندگی دنیا بدون فعالیت اقتصادی نمی شود اما آیا اولویت اول انقلاب برای اقتصاد بود؟

آیت الله مصباح یزدی افزود: بهترین انسان های کشور جان خود را از دست دادند که شکم ما سیر شود؟

ایشان  با تاکید بر اینکه میان ارزش فرهنگی با ارزش اقصادی نسبت عددی وجود ندارد، گفت: ارزش فرهنگی بی نهایت از ابعاد دیگر زندگی انسان مهم تر است چرا که فرهنگ، انسان را سعادتمند می کند.

این عضو خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در ابدیت برای ما باورهای دینی و اعتقادات کارساز است.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha