شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت‌الله مصباح یزدی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: از برکت انقلاب و نهضت پربرکت امام خمینی(ره) تحول عظیمی در حوزه های علمیه رخ داد، بطوریکه سرعت تولید علم و تحقیقات بسیار ممتاز و برجسته است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از 25کتاب از مجموعه 40 جلدی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهارداشت: زمانی ما در گذشته آرزوی چاپ یک مقاله را در یک روزنامه داشتیم و وقتی مقاله ای از یک روحانی چاپ می گردید، بسیار خوشحال و خرسند می شدیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: اما امروز به واسطه انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام (ره) و تشویق های رهبر فرزانه انقلاب حرکت های چشمگیری در حوزه چاپ و نشر کتب و مقالات را از سوی اساتید، طلاب و فضلای حوزه های علمیه شاهد هستیم.

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پژوهش و تحقیقات علوم دینی حوزه کمتر از تحقیقات علمی پیشرفته پزشکی و اتمی نیست، تصریح کرد: از دیرباز تا کنون طلاب و فرهیختگان حوزه با کمترین هزینه و امکانات آثار ارزشمند علمی را در باب مسائل مختلف خلق کردند به طوریکه برخی آثار سبک زندگی و الگوی بشری را تحت تاثیر قرار می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر این که حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی رشد و نموّ پیدا کرده است، اظهارداشت: همگان باید قدر این نعمت الهی را بدانیم و شاکر خداوند منّان باشیم که این انقلاب پرثمر را برای ما حفظ کند و بسیار نگران هستیم که چرا و چه شده عده ای از هم لباسی های مان قدر نعمت را نمی دانند و ناشکری می کنند؟

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به آیه 7 سوره بقره اظهارداشتند: وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزيدَنَّکُمْ... یکی از ابزارهای افزایش نعمت الهی شکر نعمت های خداوند است که در اختیار ما قرار داده و وجود انقلاب اسلامی یکی از این نعمت های ارزشمند حق تعالی می باشد و ما همیشه باید شکرگزار آن باشیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  تصریح کرد: حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی جایگاه اجتماعی ممتازی را در سطح جامعه پیدا کرد بگونه ای که با پرورش نیروهایی دانشمندی همچون شهید مطهری و علامه طباطبایی چراغ خوب زیستن را روشن کردند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: یکی از ستارگان عالم تحقیق در بین روحانیت استاد شهید مطهری(ره) بود که برجسته ترین بعد پژوهش‏های ایشان تحقیقات فلسفی بود و بقیه موضوعات فرع آن بود، شهید مطهری تنها منبع تحقیقاتشان کتاب فارسی سیر حکمت در اروپا بود که بر اساس همان یک کتاب نظرات فلاسفه غربی را به چالش می‏کشید که این در نوع خود از عجائب عالم پژوهش است.

انتهای پیام 17/313

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha