یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 364497
۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
حجت الاسلام خاکباز

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از احیاء موقوفات حوزوی این استان در شهرستان ازنا و شهر درب گنبد خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اعلام این مطلب گفت:بخشی از موقوفه های تاجر کاشانی در شهرستان ازناو بخشی دیگر از موقوفات درب گنبد متعلق به حوزه علمیه و طلاب علوم دینی هستند که با پیگیری های اداره کل اوقاف و امور خیریه با محاکم قضایی، بزودی احیا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وقف در حوزه های علمیه از نیازهای مبرم ایجاد موقوفه در استان لرستان است تصریح کرد:امید می رود واقفان نیک اندیش با ثبت برخی موقوفه ها برای حوزویان در راستای ترویج فرهنگ وقف در حوزه گام های ارزشمندی بردارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه ایجاد موقوفات حوزوی نقش بسزایی در ارتقاء فرهنگ دینی و مذهبی جامعه دارند خاطر نشان کرد:بدلیل عدم بهره مندی از اعتبارات دولتی برای حوزه های علمیه وقف در این راستا نیازی ضروری است و باید با فرهنگ سازی در بین واقفان نسبت به گسترش موقوفات حوزوی و ضرورت وجود مراکز وقفی حوزه گام برداریم.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان آخرین روز از هفته وقف امسال ۹۵ مورد  وقف انتفاعی و منفعتی در استان لرستان به ثبت رسیده است بیان داشت:بیشترین موقوفات امسال در  بخش  مسجد سازی و درمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعزام سالانه قریب به هزار مبلغ بومی و غیر بومی در ایام مناسبتی سال به نقاط مختلف استان لرستان گفت:شعار اساسی اعزام مبلغان اداره کل اوقاف و امور خیریه هر مبلغ یک وقف است که امیدوا یم مبلغان با برشمردن آثار و برکات وقف در بین مخاطبان بخصوص وقف در حوزه های علمیه تلاش گسترده ای را انجام دهند و شاهد ثبت موقوفه های جدید برای حوزه های علمیه باشیم.

 

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha