شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه و دانشگاه

حوزه/ همایش منطقه‌ای «وحدت حوزه و دانشگاه» با همکاری مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهر تنکابن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مازندران، در این همایش که در دانشگاه غیر انتفاعی رودکی برگزار شد، امام جمعه، رئیس اوقاف و امور خیریه، رئیس تبلیغات اسلامی، مدرسان حوزه و دانشگاه، طلاب، دانشجویان و مسئولان شهر تنکابن حضور داشتند.

حجت‌الاسلام عباس فلاحی، دبیر علمی همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» در ابتدای مراسم ضمن خوش آمدگویی، یکی از راه‌های نفوذ بیگانگان در کشور را ایجاد اختلاف و شکاف افکنی میان دو قشر حوزوی و دانشگاهی دانست.

وی گفت: دشمنان با این کار به دنبال تضعیف نظام هستند و وحدت حوزه و دانشگاه سبب جلوگیری از این آسیب‌ها در کشور می‌شود.

در ادامه این مراسم نیز لاچینی، استاد دانشگاه با اشاره به جایگاه علم آموزی در اسلام خاطرنشان کرد: علم واقعی علمی است که آن را برای رضای خدا آموخت، سپس عمل کرد و به دیگران آموخت.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه باید در بعد معرفت شناسی باشد. ماهیت این وحدت، وحدت در هدف است که هر دو نهاد جهت ارتقا و پیشرفت کشور کسب علم و کمال کنند.

در بخش پایانی همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» حجت‌الاسلام غفار شاهدی مدرس حوزه دانشگاه و سیده فاطمه افتخاری از دانش آموختگان مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) شهر تنکابن به ارائه مقاله پرداختند. همچنین از سه نفر از پژوهشگران برتر همایش تقدیر شد.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha