جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار با آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ آیت الله حکیم گفتند: جهان در خلال اتفاقات گذشته با اسلام منحرف آشنا شده، اما با اسلام ناب محمدی برگرفته از قرآن و سنت رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) آشنا نشده و همین اسلام است که می تواند انحرافات موجود را برطرف سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» گروهی از شیعیان ساکن کشورهای آمریکا، تایلند و ترکیه در دیدارهای جداگانه با آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع عراق دیدار کردند.

آیت الله حکیم در دیدار با شیعیان ساکن کشور آمریکا از آنها خواستند به فرهنگ اصیل اسلامی و نشر آن در جوامع خود اهتمام داشته باشند به ویژه با توجه به اینکه این روزها تشیع جایگاه ممتازی در جهان پیدا کرده است.

ایشان افزودند: جهان در خلال اتفاقات گذشته با اسلام منحرف آشنا شده، اما با اسلام ناب محمدی برگرفته از قرآن و سنت رسول خدا(ص) و امیرالمؤمنین(ع) آشنا نشده و همین اسلام است که می تواند انحرافات موجود را برطرف سازد.

این مرجع تقلید از شیعیان آمریکا خواست این سخنان را به گوش غایبان برسانند و از خداوند متعال خواست به همه آنها توفیق دهد و دعاهای آنها را اجابت کند و از برکات زیارت عتبات مقدس عراق بهره مند سازد.

شیعیان جهان شعائر مذهبی را در کشورهای خود انجام دهند

آیت الله حکیم همچنین در دیدار شیعیان تایلند از شیعیان اهل بیت(ع) در سرتاسر جهان خواستند اگر نمی توانند برای انجام شعائر مذهبی در اماکن مقدس وابسته به اهل بیت حاضر شوند، این شعائر را در کشورهای خود انجام دهند که این کار موجب تقویت اعتقادات و انسجام شیعیان و افزایش ارتباط آنها با فقه و احکام دین می شود.

ایشان همچنین از شیعیان خواستند احکام شرعی را از طریق مبلغان و روحانیان آگاه فرا بگیرند و فرزندان خود را به یادگیری علوم دینی تشویق کنند تا خودشان مبلغانی داشته باشند که احکام و اعتقادات را میان مؤمنان ترویج و تبلیغ کنند.

تشرف به زیارت مراقد اهل بیت(ع) موجب انسجام شیعیان است

آیت الله حکیم همچنین در دیدار با شیعیان ترکیه از آنها خواستند زیارت های خود به اماکن مقدس و مراقد اهل بیت را افزایش دهند به ویژه در مناسبت های دینی بزرگ؛ چراکه این زیارت ها باعث می شود تمام مؤمنان و شیعیان زیر پرچم اهل بیت علیهم السلام جمع شوند و شیعیان کشورهای مختلف جهان با هم آشنا شوند و روابط میان آنها افزایش یابد.

ایشان از شیعیان تمام جهان خواست از مبلغان دنی بهره ببرند و ارتباط خود را با دین تقویت کنند.

این مرجع تقلید افزود: با دیگران خوشرفتار و امانتدار باشید و از درگیری و جدال پرهیز کنید تا الگوی مردم جامعه باشید.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha