جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ ملت ایران با جهاد خود و تکیه بر آرمان های عالی امام راحل کمر صهیونیست ها را شکسته است؛ ولایت فقیه یکی از نعمت‌های بزرگی بود که این انقلاب آن را برای ملت ایران و همه کسانی که می خواهند یک الگوی ناب از حکومت دینی در این عصر شاهد باشند ارایه کرد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی امروز در دیدار با سیدمنصور میرمرادی معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، و جمعی از پاسداران هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت شکر نعمات الهی گفتند:یکی از نمعت های بزرگی که خداوند به ما عطا کرده، نعمت امامت و ولایت اهل بیت(ع) است.

ایشان ولایت فقیه را امتداد ولایت اهل بیت(ع) دانستند و افزودند: مسوولان ما باید با تاسی به این فرهنگ ولایی کشور را مدیریت کنند که یکی از این الگوها توجه به سیره حکومتی امام علی(ع) می باشد که در نهج البلاغه به خوبی بیان شده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: نام امام علی(ع) به مالک به عنوان کامل‌ترین منشور حکومتی در سازمان ملل شناخته می شود که ایشان بالاترین مضامین را در اداره جامعه بیان کردند.

ایشان اظهارکردند: اسلام دینی است که دارای ابعاد مختلفی در عرصه فردی و اجتماعی است که یکی از مهمترین اصول آن جهاد است که از عالی ترین معارف در زمینه حکومتی است.

معظم له بیان کردند: حکومت اسلامی یک نعمت بسیار بزرگ است که متاسفانه بسیاری از مسلمانان طی سالهای متعدد از این نعمت بی بهره بودند ولی ملت ایران با جهاد خود و تکیه بر آرمان های عالی امام راحل کمر صهیونیست ها را شکسته است؛ ولایت فقیه یکی از نعمت‌های بزرگی بود که این انقلاب آن را برای ملت ایران و همه کسانی که می خواهند یک الگوی ناب از حکومت دینی در این عصر شاهد باشند ارایه کرد.

ایشان ولایت فقیه را یکی از لازمه های امت اسلامی در زمان غیبت امام عصر (عج) دانستند و گفتند: در راس این نظام یک فرد عادی با حربه های مادی حکومت نمی کند،  بلکه ولی فقیه باید فقیه، اسلام‌شناس، عادل، مدبر و شجاع باشد.

معظم له انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) دانستند و بیان کردند:کسانی که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند منتظران ظهور امام عصر (عج) هستند.

این مرجع تقلید بیان کردند: امروزه گروه هایی زیادی هستند که می خواهند این دستاوردها را از امت اسلام بگیرند که یکی از آنها گروه های تکفیری هستند؛ اما خداوند وعده داده که صالحین در نهایت پریوز خواهند شد و با توکل بر خدا ونیز چنین مساله ای رخ خواهد داد.

ایشان با اشاره به تلاش های مراجع و بزرگان حوزه از جمله آیت‌الله کاشانی برای جلوگیری از سرقت سرمایه های جامعه اسلامی گفتند:خوشبختانه در این عصر ملتی بودند که امام خود را یاری کنند و با خود باوری امروز در عرصه های مهم علمی به ویژه هسته ای و حتی نظامی در مقابل دنیا ایستاده و کسی جرات ندارد آن را تهدید کند.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha