یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
زبان عربی

حوزه/ معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، گفت: هم‌اکنون ما با کمبود طلبه و مبلغ عرب‌زبان در سطح استان مواجه هستیم؛ به همین دلیل سیاست کلی و اهداف اصلی مدرسه، تربیت طلاب عرب‌زبان صرفاً برای تبلیغ در مناطق عرب نشین داخل و خارج از کشور است.

حجت‌الاسلام مرتضی بریحی، معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به چشم‌انداز مدرسه علمیه امام حسین(ع)، گفت: ازآنجایی‌که اغلب مردم خوزستان عرب‌زبان هستند، می‌بایست تعداد مبلغین عرب‌زبان نیز پاسخ‌گویی حجم درخواست‌های دینی مردم باشد، اما متأسفانه هم‌اکنون این‌گونه نبوده و ما با کمبود طلبه  و مبلغ عرب‌زبان در سطح استان مواجه هستیم؛ به همین دلیل سیاست کلی و اهداف اصلی مدرسه، تربیت طلاب عرب‌زبان صرفاً برای تبلیغ در مناطق عرب نشین داخل و خارج از کشور است.

وی از اجرای دوره فن خطابه و منبر در مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، خبرداد و افزود: این دو دوره به‌صورت هفتگی در مدرسه علمیه اجرا می‌شود که به‌طور تقریبی در هر دوره بیش از 80 طلبه شرکت می‌کنند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، اظهار داشت: ازآنجایی‌که تدریس در این مدرسه علمیه صرفاً به زبان عربی است، طلاب می‌بایست با اصطلاحات جدید و به‌روزتری آشنا شوند؛ به همین دلیل اساتید مدرسه در کلاس‌های فوق‌العاده کلمات و اصطلاحات جدید رایج در ایران و دیگر کشورهای عربی را گردآوری کرده و به طلاب آموزش می‌دهند.

حجت‌الاسلام بریحی، همسو کردن کلاس‌های تئوری با آموزش‌های عملی را یکی از روش‌های صحیح آموزش فن خطابه و منبر خواند و اضافه کرد: اگر اساتید حوزه خواهان فهم بهتر و دقیق مطالب هستند، باید مباحث مطرح شده را در عمل به طلبه بیاموزند، که معاونت این مدرسه نیز در این راستا، زمان‌هایی خاص را برای طلاب مشخص کرده تا مطالب تئوری مطرح شده در کلاس را به‌صورت عملی در مدرسه برای دیگر همدرسی‌های خود اجرا کند.

وی با اشاره به حضور طلاب این مدرسه در موکب‌های مسیر «الی طریق الکربلا»، گفت: اگرچه روحانیون این مدرسه برای تبلیغ به عراق اعزام شده بودند، اما دیگر طلاب نیز با حضور در برخی مواکب و حسینیه‌ها دروس خود را به‌صورت عملی با تبلیغ، منبر رفتن و برپایی مجالس عزاداری، اجرا کردند.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، در پایان با تأکید بر این‌که سعی و اهتمام مسئولان مدرسه بر تربیت طلاب ولایی و مبلغ بین‌المللی است، گفت: ما در نظر داریم مبلغانی را تربیت کنیم که ضمن بیان مبانی اسلامی و احکام شرعی، سیاست‌ها و اهداف والای جمهوری اسلامی ایران را نیز در کشورهای منطقه پیاده‌سازی کنند.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha