سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
نوزدهمین سالگرد آیت الله بهاءالدینی

حوزه/ مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بها الدینی با حضور علما، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، آیات حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه، غروی ف امینی، اساتید حوزه، طلاب، مسئولین استانی و مردم دین‌پرور قم در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» این مراسم که پنج شنبه شب برگزار گردید، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در ارتباط با تقدم سمع و سعه‌صدر گفت: اینکه علما و پاکان روزگاری در چنین محافلی می‌نشینند و اجازه می دهند طلبه‌ای در مقابل آن‌ها صحبت کند، نشانه‌ی سعه ی صدر آن‌هاست.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: خداوند به ‌تمامی انبیا دستور می‌دهد، ابتدا خود را ادب کن و بعد به آموزش دیگران بپرداز و ازاین‌رو وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) ادیب الله بود و ازاین‌رو هرچه را به دیگران از نیکی‌ها آموزش داد که قبل از آن در وجود خودش بود.

وی افزود: علمی که برای حوزه‌های علمیه سودمند است نور حاصل از تقواست که خود منبع نور است و همچنین زیر پرچم نظام الهی بودن است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با تأکید بر اینکه انسان نباید خودمحور باشد گفت: شیطان شش هزار سال عبادت کرد و درنهایت حاضر نشد زیر پرچم الهی قرار گیرد، زیرا خودمحور بود و خطر بزرگ برای ایمان انسان همین امر است.

امام جمعه موقت تهران  با اشاره به انسان‌سازی نور تقوای الهی تصریح کرد: علمای بزرگ قدیم هرچقدر هم که دارای فضل و بزرگی بودند، اگر عالمی فاضل‌تر از خود می‌دیدند درنهایت تواضع و خشوع با او برخورد می‌کردند و حب مقام نداشتند.

وی در ادامه گفت: پیامبر اکرم(ص) به حضرت جبرئیل(ع) می‌فرمود، مرا موعظه کن، زیرا موعظه شنیدن عبادت است و خود رسول‌الله(ص) به این عبادت می‌پرداختند و یکی از صفات پارسایان و متقین طبق خطبه همام امیرالمؤمنین(ع) پذیرفتن موعظه است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه علم عالم موجب نورانیت اوست اظهار داشت: گاهی کسی با مال‌اندوزی و کسی با علم خود را به مردم جلوه می‌دهد و فخرفروشی می‌کند و چنین کسانی همچون قارون و بلعم باعورا هستند و همه  در یک راستا قراردارند.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) تصریح کرد: کسی که در حوزه علمیه درس می‌خواند باید نور فردی داشته باشد و این نور به او کمک کند که در راه اسلام حرکت کند و نه اینکه مانع حرکت انقلاب شود، که این علم تنها تاریکی برای اوست.

وی افزود: علم و ایمان انسان را آرام می‌کند و در هر مشکلی به او کمک می‌کند که در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کند و آیت‌الله بهاءالدینی این‌چنین بود و درزمانی که توانایی حرکت نداشتند همان روحیه‌ آرامی را داشتند که در سایر مواقع در ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: برای اینکه امام زمان(عج) با ما ملاقات کند نیاز نیست که چله‌نشینی کنیم و سراغ علوم غریبه برویم، بلکه اگر مراقب اعمال خود باشیم امام خود نزد ما می‌آید زیرا ایشان همچون پدری هستند که در هر شرایطی به فرزند خود سرمی زند.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام می‌فرمایند اگر تقوا داشتید بارتان را روی دوش درندگان می‌گذاشتید و حال که می‌اندیشیم می‌بینیم چه حیوانی درنده‌تر از نفس بر ماست؟

وی در ادامه گفت: در حال حاضر آن چیزی که پرخطر است،  فراموش کردن هدف و خون شهدا و پرچم ولایت‌فقیه که ستون انقلاب و باعث عزت اسلام شده است می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به حادثه منا اظهار داشت: بیان مقام معظم رهبری در این حادثه باعث شد که کشور عربستان اجازه ورود وزیر ایران را به کشور خود بدهد و جنازه‌ها را پس دادند، ولی برخی هنوز متوجه این عظمت نشدند و با ولایت‌فقیه مخالف هستند.

 

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha