سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران، مرحوم آیت‌الله محمود تحریری را معلم نسل جوان خواند و گفت: میراث ائمه اطهار(ع) در دعاها به ما رسیده و بالاترین لذت ها در آن ها نهفته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، شب گذشته در پانزدهمین همایش ستارگان محراب ویژه بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمود تحریری که از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران برگزارشد، با بیان این که بندگان در قالب سه گروه خدای متعال را عبادت می کنند، ابراز داشت: گروه اول کسانی هستند که به خاطر بهشت خدا را اطاعت می کنند، گروه دوم به خاطر اینکه از عذاب خدا دور باشند از دستورات الهی پیروی می کنند و  گروه سوم به جهت آن که اهل دل و معرفت هستند، از خدا پیروی می کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: میراث ائمه اطهار(ع) در دعاها به ما رسیده و بالاترین لذت ها در آن ها نهفته است و اگر دل خود را به صاحب واقعی دل بدهیم، با حرم الله مأنوس می شویم.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه با بیان این که انسان هایی که دل خدایی داشته باشند، دل را به خدا می سپارند، در تشریح ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله تحریری گفت: این عالم وارسته از شاگردان علمی و معرفتی آیت الله طباطبایی(ره) و همنشین و مأنوس با بزرگانی مثل مرحوم آیت الله خوشوقت بود و همانند سخن گهربار امام صادق علیه السلام که فرمودند "اگربه دنبال علم هستی پس حقیقت عبودیت را در نفس خود جستجو کن"، ایشان نیز دل خود را به خدا داده و خداوند نیز به او علم و نور دادند.

وی با اشاره به این که آیت الله تحریری اهل دل، معلم و سازنده‌ نسل جوان بود، افزود: ایشان در منبر خود همواره از روایات استفاده می‌کرد تا جوانان نیز از این روایات بهره ببرند و مسیر الهی را بشناسند.

امام جمعه موقت تهران، راز و نیاز و تهجد شبانه و گریه برای خدا را از دیگر ویژگی های آیت الله تحریری عنوان کرد و گفت: مرحوم آیت الله بهجت، شیخ مرتضی طالقانی، حاج هادی ابهری و بسیاری بزرگان حوزه از کثرت بکاء چشمانشان آسیب می دید.

وی تصریح کرد: گریه هدیه و نعمتی الهی است که باید درراه بندگی و عبودیت ازآن استفاده کرد همان گونه که امثال مرحوم تحریری اهتمام به آن داشتند. 313/34

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha