شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب "وحدت اسلامی، واقعیت ها و توهم ها" اثر حجت الاسلام و المسلمین نظافت یزدی، همزمان با ایام هفته وحدت، در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در این مراسم که تعدادی از علمان و استادان حوزه علمیه مشهد و مسئولان حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد نظافت یزدی، تولیت مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) درباره اخلاق پیامبر(ص) با تکیه بر کلام اکیرمومنان(ع) مطالبی بیان کرد و از کتاب وی با عنوان « وحدت اسلامی، واقعیت ها و توهم ها» رونمایی شد.

 این کتاب نخستین اثر انتشار یافته از مجموعه سلسله گفتارهای حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت یزدی است که به همت معاونت پژوهش مدارس علمیه حضرت مهدی (عج)، توسط انتشارات امام مهربان به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب که در ۱۲۸ صفحه و در چهار فصل مبانی وحدت، بررسی سیره معصومین(ع)، اصول اساسی در تعامل با برادران اهل سنت و ملاحظاتی پیرامون وحدت تدوین شده است. همچنین، در پایان کتاب یعنی در بخش فهرست ها ۷۱ آیه شریفه و ۱۱۰ روایت به عنوان مستندات استفاده شده و نام ۱۹ منبع دینی به عنوان منابع کتاب ذکر شده است.

مولف برای معرفی این کتاب آورده است: وحدت اسلامی از جمله مسائلی است که در گفتار و سیره اهل بیت (علیهم السلام) بر آن تاکید فراوان شده و همواره از سوی علمای دین در همه ادوار تاریخ اسلامی مورد توجه بوده است. ولی در زمان حاضر، با وجود دشمنی سازمان یافته و حساب شده دشمنان اسلام، اهمیت مضاعف یافته است.

با همه این تاکیدات، مفهوم و حدود وحدت در بین برخی شیعیان مورد اختلاف و ابهام جدی است. تا جایی که در زمانه ما، جمعی با نام تشیع، حساب شده و مجدّانه در حال تردید افکنی در جایگاه اساسی این مهم هستند و در عمل، به وحدت شکنی و تفرقه‌افکنی اقدام می‌کنند و از سویی دیگر، عده‌ای به نام تشیع و با هدف حفظ وحدت، دست از اعتقادات اصیل شیعه می‌کشند و در دفاع از حق اهل بیت کوتاهی می‌کنند.

در ادامه معرفی این کتاب می خوانیم: در اثر پیشرو که برگرفته از درس گفتارهای حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد نظافت یزدی است، سعی شده با بهرهگیری فراوان از آیات قرآن و سیره و کلمات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و به خصوص سیره و گفتار امیرمومنان(علیه‌السلام)، به مسئله وحدت مسلمانان نگاهی عمیق شده، به زیادهروی‌ها و کوتاهی‌ها در این امر پرداخته و راهکارهای عملی برای تعامل با دیگر مذاهب اسلامی بیان شود.

 

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha