سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام نظافت

حوزه/استاد حوزه مشهد؛ صحت، امنیت، ثروت و انیس موافق بودن را از عوامل زندگی زیبا از منظر آیات و روایات عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین نظافت در همایش پیوندهای آسمانی با بیان اینکه بسیاری از آموزه های اسلامی برای حفظ سلامت است، اظهار داشت: صحت، امنیت، ثروت و انیس موافق بودن، عوامل زندگی زیباست.

رئیس مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، امنیت را دومین ثروت بزرگ برای انسان دانست و ابراز داشت: فرمایش خداوند در آیه ای مانند «واعداو لهم مااستطعتم من قوه» تاکیدی بر حفظ امنیت می باشد.

این استاد حوزه علمیه مشهد، اظهار داشت: ثروت از دیگر تعالیمی است که مورد توجه اسلام است و در واقع دین برای تولید ثروت و بدست آوردن روزی حلال ارزش قائل شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزه های دین بر حفظ ثروت تاکید دارد، گفت : متاسفانه این ثروت را با اصراف از دست می دهیم که با این کار انسان فقیر و ذلیل می شود.

این استاد حوزه  با تاکید بر اهمیت حفظ شرافت و عزت، یادآور شد: انسان در مواقع بحرانی ممکن است که عزتش را از دست بدهد و این امر با میانه روی حفظ می شود.

وی شرکت نکردن در مسابقه تجمل گرایی را عاملی برای نداشتن غصه خواند و گفت: طلاب علوم دینی می توانند در این زمینه الگوی جامعه اند و عاقلانه و با سبک و سنگین کردن امور ، زندگی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت همراهی بانوان برای استقلال و عزت شوهر را بسیار مهم عنوان و با بیان اینکه باید در هزینه های زندگی اندازه گیری کرد و سنجش داشت، گفت: لذت های زندگی در اخلاق و تفاهم است نه اینکه انسان با هزینه های زیاد بخواهد به این لذت ها برسد.

وی با اشاره به چهارمین عامل زندگی زیبا، انسان را فردی بی قرار دانست که همسر شایسته و موافق موجب آرامش اوست.

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: اگر زن یا مرد سازگار نباشند، هدف هایی مانند آرامش و رشد، محقق نمی شود.

وی افزود: وقتی هدف انسان رشد باشد، همه رنج و سختی ها زیبا و لذت بخش است که نمونه داشتن این هدف والا، حضرت زینب س می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت، مقایسه نکردن، دیدن زیبایی ها و داشته های خود، انصاف، درک شرایط را در راستای امر مهم انیس موافق دانست.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی خواهران طلبه باید خانواده باشد و نباید آن را فدای درس کرد، گفت: طبق روایات ، جهاد زن خوب شوهرداری است و انسانیت مرد نیز به این است که به خانمش کمک کند.

این استاد حوزه علمیه مشهد، فرزند شایسته را دومین معنای انیس موافق خواند و اظهار داشت: این مسئله که برخی چند سال ابتدای زندگی مشترک را برای لذت بردن و خوشگذرانی می دانند و از داتن فرزند اجتناب می کنند، درست نیست.

وی داشتن دوست خوب را از دیگر معناهای انیس موافق برشمرد و افزود: زندگی در سایه معنویت بسیار مهم است و باید بدانیم که انسان در زمان پیری از لذت سلامتی ، خوردن، شهوت بهره نمی برد و به همین علت می بایست در کنار لذت های مادی از همان جوانی نسبت به لذت های معنوی توجه کرد.

گفتنی است در این همایش که در مجتمع فرهنگی رفاهی ولایت در مشهد برگزار شد،  ۱۱۲ زوج جوان طلبه خراسان رضوی حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ح IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    من چند وقت است که در سایت حوزه گشت و گذار میکنم و راضی هستم. با تشکر.