شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد جواد نظافت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نظافت با تاکید بر این که خانواده ها نباید منطق و اعتدال را در زندگی فراموی کنند، گفت: زوج ها درس های زندگی را با هم مرور کنند، به طور مثال هر شب برخی مفاهیم قرآن را بررسی و آن را در زندگی پیاده کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد نظافت، در همایش پیوند های آسمانی، در مشهد، با اشاره به این که باید در زندگی رویکرد معنوی و هدفمندی داشت، گفت: طبق بیان قرآن کریم باید در زندگی هدف های کلان داشت.

وی، هدف اصلی ازدواج را رشد و تعالی انسان دانست و با اشاره به این که زن و شوهر باید عیوب یکدیگر را بپوشانند، چرا که قرآن همسران را به لباس مثال می زند و ابراز داشت: لباس، عیب پوش است و این به معنای این است که زن و شوهر نباید نقص های خود را به دیگران بگویند که البته این کار در مورد مشاور امین، آگاه، دلسوز، عادل و باتجربه می تواند انجام شود.

استاد حوزه علمیه مشهد یکی از ویژگی های مهم زندگی مشترک را مدارا کردن زوجین دانست و افزود: زوج ها درس های زندگی را با هم مرور کنند، به طور مثال هر شب مفاهیم قرآن کریم را بررسی و آنچه به آنها مربوط می شود را در زندگی پیاده کنند.

وی در ادامه، جامعیت و اعتدال در زندگی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: باید برای تفریح، مناجات، رسیدگی به زندگیف ارتباط با خانواده و افراد و کار به اندازه وقت گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین نظافت، ساده زیستی را از شاخصه های موفقیت در زندگی دانست و گفت: خانواده های نباید گرفتار تجمل گرایی شوند، چرا که این مسئله زندگی مشترک را با مشکل مواجه می کند.

استاد حوزه علمیه مشهد ادامه داد: پنهان کاری نیز از کارهایی است که تا زمانی که به غیبت و ... منجر نشود، نباید در یک زندگی مشترک وجود داشته باشد.

تولیت مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد، گناه را موجب کم شدن روزی دانست و با بیان این که پرهیز از تحقیر یکی از نکات مورد توجه در زندگی مشترک است، تصریح کرد: باید احترام دیگران را رعایت کرد و با منطق و عقل، کار خود را انجام داد.

وی، بی انصاف نبودن و چشم نداشتن به مال دیگران را از دیگر شاخصه های موفقیت در زندگی خواند و ابراز داشت: مقایسه همسر خود با دیگران توهین به اوست و زندگی مشترک را دچار آسیب و تخریب می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نظافت با تاکید بر اهمیت فرزندآوری، نخستین هنر زنان را همسر و فرزنداری عنوان و خاطر نشان کرد: اگر درس و شغل به این امور ضرر نزند، اشکال ندارد، اما بانوان به عنوان گل های زندگی، لطافت خود را از دست ندهند.

استاد حوزه علمیه مشهد در پایان، حضور بیش از حد در فضای مجازی را تلف شدن عمر دانست و  گفت: عمر بزرگترین سرمایه انسان است و باید از آن بهترین بهره را برد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha