شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کمیته امداد

حوزه/ معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از سه هزار و ۱۸۰ طلبه تحت حمایت تحصیلی این کمیته خبر داد و گفت: تلاش داریم تا برای سال آینده سه هزار دانش آموز و دانشجوی خانواده های کمیته امداد وارد حوزه علمیه شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، اکبر میرشکار، امروز در مراسم افتتاح دومین همایش بزرگ «سفیران فرهنگی» که با شرکت 900 طلبه و روحانی در مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب، از حمایت تحصیلی از 3 هزار و 180 طلبه از سوی کمیته خبر داد و گفت: تلاش داریم تا برای سال آینده 3 هزار دانش آموز و دانشجوی خانواده های کمیته امداد وارد حوزه علمیه شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور ادامه داد: یک میلیون و 800 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که می توان از ظرفیت طلاب این خانواده ها در امور فرهنگی بهره برد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود نیروی ارزشی با رویکرد دینی در فعالیت های فرهنگی مواجهیم و به همین علت می خواهیم از توان طلاب علوم دینی به عنوان عناصری تاثیرگذار در جریان ارزشی بهره ببریم.

میرشکار با اشاره به فعالیت 200 مرکز فرهنگی کمیته امداد در سراسر کشور، افزود: به نظر می رسد که فعالیت و برنامه ریزی های این مراکز می بایست توسط طلاب انجام شود و از توان آنان برای فرهنگ سازی استفاد کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، همکاری طلاب با عنوان «سفیران فرهنگی» را نوعی مددکاری افتخاری نامید و خاطر نشان کرد: طلاب خواهر نیز می توانند با ارتباط گیری خوب خود در خانواده و دست کم در میان همسایه ها تاثیرگذار باشند.

وی که در جمع طلاب خواهری سخن می گفت که خانواده های آنان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، از آنان خواست تا به تحصیل خود ادامه دهند و یادآور شد که کمیته امداد نیز تا هر سطح آموزشی از آنان حمایت تحصیلی خواهد کرد.

میرشکار در پایان با اشاره به برگزاری این همایش در جوار مضجع منور امام هشتم(ع)، گفت: از ابتدای سال تاکنون 6 هزار خانواده تحت پوشش این کمیته به مشهد مقدس و تعداد 4 هزار نفر نیز به عتبات عالیات مشرف شده اند.

گفتنی است، دومین همایش بزرگ «سفیران فرهنگی» با حضور حدود 900 طلبه برادر و خواهر، در دو اردوگاه های ثامن الائمه(ع) و مازندران مشهد از امروز آغاز به کار کرده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

برنامه های این دو گروه به صورت مجزا برگزار می گردد و برنامه کلی آنها عصر فردا در حسینیه امام خمینی(ره) با سخنرانی فتاح، رئیس کمیته امداد کشور برگزار می شود. همچنین، علاوه بر برنامه های آموزشی و فرهنگی مختلف، برنامه های مشترک این دو گروه در حرم مطهر رضوی خواهد  بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha