شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ازدواج

حوزه/ همسران باید هم کفو یکدیگر بوده و در زندگی مشترک، هیچ یک خود را از دیگری برتر نداند، زیرا منیت و فخر فروشی در زندگی جایگاهی ندارد و آفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی، در جلسه اخلاق و آداب همسرداری ویژه طلاب متأهل، در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) کنگاور، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، روحانیت از انزوا خارج شد و حوزه های علمیه توسعه یافتند.

وی در ادامه با برشماری نکاتی در خصوص حقوق همسران، ابراز داشت: همسران باید هم کفو هم بوده و در زندگی مشترک هیچ یک خود را از دیگری برتر نداند، زیرا منیت و فخر فروشی در زندگی مشترک جایگاهی ندارد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: در زندگی مشترک، زن و شوهر با دیدگاه های مختلف در کنار هم قرار می گیرند و طبعأ بروز اختلافات امری طبیعی است، اما نکته مهم در این میان، گذر درست از مشکلات و حل آن ها با گفتگو و سعه صدر است

ویخطاب به همسران طلاب و روحانیون، بیان داشت: همسران طلابی در ایام تبلیغی، عهده دار خانه و فرزندان شده و سختی های چنین زندگی را به جان می خرند، شایسته تکریم و قدردانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مجاهدی به مسئله ازدواج جوانان نیز اشاره کرد و افزود: جوانان باید با توکل به خداوند متعال و تحقیق، همسر مناسب خود را برگزینند و پس از ازدواج با ایثار و از خودگذشتگی و بالا بردن صبر و تحمل، در مقابل مشکلات زندگی قد علم کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha