پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله حسین گرایلی

حوزه/ استاد حوز علمیه خراسان گفت: ناراحتی از استیلای یهود بر مسلمانان، موجب خشنودی بقیه الله(عج) می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از مشهد، آیت الله حسین گرایلی در جمع طلاب معتکف حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: ناراحتی از استیلای یهود بر مسلمانان، موجب خشنودی و عنایت بقیه الله(عج) است.

استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این که ما به حضرت بقیة الله(عج) منتسب هستیم، ابرار داشت: باید تنفر قلبی نسبت به استیلای یهود داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در ماجرایی واسطه شد و یک غلام مسلمان که صاحبی یهودی داشت را آزاد کرد و در واقع او را از استیلا و چیرگی آن فرد رها کرد؛ هر چند وی غلام آن حضرت شد که البته این غلامی به دنیا می ارزد.

آیت الله گرایلی با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَتَتَّخِذُواْ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءبَعْضُهُمْ أَوْلِيَاء بَعْضٍ و َمَن يَتَوَلَّهُم مِّنكُمْ» افزود: قرآن کریم می فرماید هدایت همان هدایت الهی است و نباید از یهود و نصارا پیروی کرد.

وی با اشاره به روایت «افضل الأعمال بعد الصلاة ادخال السرور فی قلب المومن»، اظهار داشت: نماز مهمترین اعمال است که اگر قبول شود سایر اعمال هم پذیرفته می شود.

آیت الله گرایلی افزود: بر اساس روایت اگر کسی به نماز بی اهمیت باشد، به بلاهایی مبتلا می شود که برداشتن برکت از روزی یکی از این بلاهاست.

یادخدا، عامل موفقیت

وی در ادامه یکی از کارها برای موفقیت در دنیا و آخرت را زیاد به یاد خدا بودن دانست و گفت: برخی کارها که امر شده، ساقط نمی شود و آن یاد خدا و رسول خدا(ص) و امامان معصوم(ع)است.

استاد حوزه علمیه مشهد، نماز شب را از سرمایه‌های معنوی طلاب عنوان و خاطر نشان کرد: ذکر صد مرتبه صلوات بعد طلوع، یکی از آموزه های امام صادق ع است که نتیجه آن برآورده شدن بسیاری از دعاها و خواسته های انسان از خداوند می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha