چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مصطفی اشرفی

حوزه/ استاد خارج حوزه علمیه مشهد گفت: میان امام رضا(ع) و امام مهدی(ع) آنچنان پیوند قلبی وجود داشته که آن حضرت سال ها پیش از تولد نسل چهارم خود با بیان های متعدد و متفاوت او را دعا کرده و نصرت و یاریش را از خداوند خواسته است.

آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از اساتید خارج فقه حوزه علمیه مشهد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، پیرامون سخنان امام رضا(ع) درباره حضرت مهدی (عج)، گفت: مژده به ظهور امام مهدی (عج) از همان سال های آغاز ظهور اسلام در احادیث پیامبر گرامی اسلام(ص) آمده است و در دوره های تاریخی مختلف، ائمه علیهم السلام درباره تولد و غیبت، ویژگی های ظاهری، نشانه های ظهور، شاخصه های حکومت جهانی پیدا می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد ادامه داد:  پیش از امام حسن عسکری(ع) امامی که بیش از همه بر مواریث شیعی در زمینه باور مهدوی و فرهنگ انتظار افزود و گنجینه ‏های گرانبهایی برای امت اسلام به یادگار گذاشت، امام رضا(ع) است.
 وی دراین باره افزود: امام رضا(ع) در مواضع متعددی با تأکید بر اینکه زمین هیچ گاه از حجت الهی و امام به حق خالی نمی‏ماند، به طور غیر مستقیم موضوع امامت را تثبیت می‏کردند.

آیت الله اشرفی یادآور شد: امام هشتم شیعیان(ع) در موارد متعددی به توصیف ویژگی های ظاهری و جسمی امام مهدی(ع) پرداخته‏اند، تا باب هرگونه شبهه و اشتباه را بر مردم ببندند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد، درباره غیبت حضرت مهدی (عج) و خبر آن توسط حضرت رضا(ع) به شیعیان گفت: امام رضا(ع) نیز چون دیگر اجداد طاهرینش موضوع غیبت آخرین حجت حق را پیش‏بینی و شیعیان را برای برخورد با این پدیده آماده نموده است.

وی در ادامه به فضیلت انتظار امام مهدی(عج) اشاره کرد و گفت: موضوع دیگری که در زمینه باور مهدوی در کلام امام رضا(ع) یافت می‏شود، موضوع «انتظار فرج» یا چشم به راه گشایش بودن است. آن حضرت در روایات متعددی به موضوع فضیلت انتظار فرج اشاره کرده‏ اند.

آیت الله اشرفی شاهرودی افزود: میان امام رضا(ع) و امام مهدی(ع) آنچنان پیوند قلبی وجود داشته که آن حضرت از سال ها پیش از تولد نسل چهارم خود با بیان های متعدد و متفاوت او را دعا کرده و نصرت و یاریش را از خداوند خواسته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha