شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد با اشاره به جایگاه علمی مرحوم آیت الله العظمی سید محمدهادی حسینی میلانی، تصریح کرد: مقام علمی و التزام شدید ایشان به دفاع از مکتب بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، پیش از ظهر امروز، در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی سید محمدهادی حسینی میلانی،در مدرسه علمیه امام صادق(ع) مشهد، با اشاره به ابعاد شخصیتی آن عالم فقید، ابراز داشت: مقام علمی و التزام ایشان به دفاع از مکتب تشیع از کسی پوشیده نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد با اشاره به گزارش های ساواک درباره این عالم برجسته، یادآور شد: مبارزه با گرایش ها و مذاهب باطل و انحرافی از فعالیت های آیت الله میلانی به شمار می رود.

وی افزود: آیت الله میلانی استوانه ای علمی بود که علاوه بر استفاده از دوره های مختلف اصولی بزرگان حوزه علمیه، شاگردان برجسته ای نیز تربیت کرده است.

آیت الله اشرفی شاهرودی با اشاره به اخلاص امثال آیت الله میلانی که علتی برای حفظ مذهب بوده است، افزود: این بزرگان در طول عمر خود از هیچ گونه فعالیتی مضایقه نمی کردند و هدف شان پیشبرد و حفاظت از دین و مکتب بوده است.

*دو عمل مهم موفقیت طلاب

وی با اشاره به اینکه در هیچ مکتبی به اندازه مکتب اهل بیت(ع) نسبت به مقام علم و عالم تاکید نشده است، خطاب به طلاب و روحانیون، گفت: باید بدانیم به چه منظور وارد عرصه دین شده ایم، لذا باید به عنوان شاگردان امام صادق(ع) و سرباز امام زمان(عج) با "هدف و نیت مخلصانه" در این مسیر حرکت کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد دومین مسئله مهم در موفقیت طلاب را "اهتمام به درس و بحث" دانست و ابراز داشت: به طور مثال آیت الله میلانی 6-7 دوره اصول گذرانده و این گونه همتی موجب می شود که فرد به اجتهاد و مرجعیت برسد.

*انتقاد از رواج شیوه دانشگاهی در حوزه

آیت الله اشرفی شاهرودی در ادامه با انتقاد از رواج شیوه دانشگاهی در حوزه، یادآور شد: آیا همان منهج و روش گذشته که بزرگان و عالمان دینی را تربیت کرده، اشکالی دارد؛ امروز دانشگاهیانی که در گذشته مقداری از دروس حوزه را گذرانده اند، علت رشد علمی خود را از همان شیوه و منهج حوزوی می دانند.

استاد درس خارج حوزه علمیه مشهد در پایان گفت: برگزاری امتحان اشکلی ندارد، ولی آزادی انتخاب استاد و درس که شیوه گذشته در حوزه علمیه بوده است همچنان حفظ شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha